שאל את הרב

*למה אישה נשואה צריכה לשים כיסוי ראש?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/11/06 12:28 כט בחשון התשסז

שאלה

ב"ה!

כבוד הרב!!

יש לי שאלה בקשר לכיסוי ראש- אומרים שצריך לכסות את הראש בגלל שהשער של אישה נשואה נקרא "ערבה" מה זה בדיוק ערבה? ויש עוד פרושים שונים למה צריך אישה נשואה צריכה לכסות את הראש...

אם אתה יכול בבקשה להסביר לי למה באמת צריך אישה נשואה צריכה לכסות את הראש??

תודה רבה! וישכויח על עבודת הקודש!!!

תשובה

לכותבת שלום וברכה,
אני רוצה לציין שזוהי שאלה חשובה שיש צורך לחקור אותה לעומק ואנסה לפרוס מעט ממנה כאן.

הכוונה כנראה בשאלה היא למושג ערווה כמו "וירא חם אבי כנען את ערות אביו...", כלומר "ערווה" היא מקום אינטימי שיש להצניעו ולכסותו.
חז"ל לימדו אותנו ששיער באישה הוא ערווה, לגבי אישה נשואה חיוב כיסוי הראש נלמד מפרשת סוטה שם הכהן פורע את ראש האישה הסוטה לפני ה´ "והעמיד הכהן את האשה לפני ה´ ופרע את ראש האשה...".
לפני שנגשים לטעמי המצוות צריך לדעת שכל מה שציווה אותנו ה´ הוא הטוב המוחלט וכל רצונו ית´ לתת לנו את המצוות הוא שיהיה לנו טוב, מעבר לכך ניתן לקרב את המצוות גם לשכל ולנסות להבין מעט ממעט ברצון האלוקי.
לכן, כאשר איש ואישה מתחתנים הם בונים מערכת יחסים אינטימית, עוצמה רוחנית גדולה נמצאת אז ביניהם, עוצמה שיוצרת חיבור ואיחוד "זכו שכינה ביניהם" וכדי להשאיר את העוצמה הזאת איתם יש להסתיר דברים חיצוניים שמורידים ומבזבזים את ערכה, לבנות אותה בשקט רק ביניהם ולא לפזר אותה לריק, היין הכי טוב הוא היין ששומרים אותו עמוק במרתף ולא היין שרק עכשיו יצא מהכרם וכבר נמזג בראש חוצות.
כוונת התורה אינה ´לחנוק´ את היופי ואהבה או לסרבל את האישה, אלא לנתב אותם למקומות עמוקים ופנימיים, מלאים משמעות ולא חיצוניים וחסרי טעם וחוזק לאורך זמן, ואין צורך להיות חד בעין בשביל לראות כמה החיצוניות משפיעה בעולם המערבי ורק הורסת כל חלקה טובה של יחסים ועומק.

כיסוי ראש הוא חלק מצניעות שבין איש ואישה. וכמובן שזה לא הכל,אך עצם הכיסוי מבטא את השייכות שלהם זו לזה. ההלכה קבעה כמה גבולות בעניין הכיסוי ראש,אך גם בהם יש כמה שיטות. ולכן,אם למישהי מאד קשה לכסות כל שערה מראשה,היא יכולה לפחות להתחיל עם כיסוי כלשהו ולאט לאט ללמוד ולהתקדם.

אני מאוד מקווה שהנחתי את הדעת, כל מקרה אשמח לעוד שאלות/תגובות במייל שלי:

roidublin@gmail.com
רועי

כתבות נוספות