שאל את הרב

לימוד בחברותא - בדרך שונה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 31/01/06 11:50 ב בשבט התשסו

שאלה

שלום, שמי דוד, אני סטודנט ואין לי זמן=כוח ללמוד עם חברותא, בבית מדרש כמו שצריך באופן קבוע. הלימוד חסר לי לא רק מבחינה רוחנית אלא אפילו מבחינה אינתלקטואלית. יש לציין שאני למדתי בישיבת לפני ואחרי הצבא.

אני יודע שיש כאלה שמצליחים לשלב עבודה לימודים וחברותא אבל אני לא. בשיחה עם אישתי עלה הרעיון למצא חברותא וללמוד דרך האיטרנט. הכוונה היא לעשות שימוש בתוכנה כמו סקייפ עם מצלמה ומיקרופון וללמוד ככה מהבית או מכל מקום אחר באופן קבוע. אני יודע שזאת לא הצורה האופטימלית אבל גם זו דרך. בנוסף אני מתכוון משנה הבאה ללמוד בחו"ל (רפואה בהונגריה) ואז זה על אחת כמה וכמה יכול להיות יעיל.

מה דעתכם? איך ניתן לקדם את הרעיון? האם זו יכולה להיות אופציה לטווח רחב של אנשים שאין להם זמן=כוח לאחר יום קשה, לצאת מהבית ולהגיע לבית מדרש אם בכלל יש כזה באיזור מגוריהם. לע"ד זו יכולה להיות גם דרך לקשר בין בית המדרש ומי שמחוצה לו ןלאת מ"4 אמותיו" .

תודה,

דוד.

תשובה

שלום רב!
כמובן שאין תחליף ללימוד מתוך קירבה אנושית ופנים אל פנים, אבל גם לימוד כזה הוא מבורך.
כיום רשת האינטרנט משמשת ברוך ד' אמצעי ללימוד תורה ולהעברת שיעורים, על כן טוב מאוד הוא להיעזר גם בכלי כזה. ישנם אתרים רבים דוגמת האתר של ישיבת בית אל, ועוד ישיבות רבות. אתרים אלו מציעים אפשרויות מגוונות ללימוד תורה וכדאי בהחלט לנצלם.
בנוסף, אולי כדאי לך לנסות לקבוע בכל זאת פעם או פעמיים בשבוע לימוד עם חברותא פנים אל פנים ואת שאר הלימוד להתחיל דרך הסקייפ ואולי עם הזמן להגביר את הלימוד הבלתי אמצעי.
כל טוב ובהצלחה.

כתבות נוספות