שאל את הרב

לחם.

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 06/12/06 20:55 טו בכסלו התשסז

שאלה

בס"ד

שלום וברכה

בשביל מה נוטלים ידיים כדי לטהר את הידים,ושידייי יהי טהורות באחיזה בלחם?

או בשביל הלחם עצמו גם אם מישהוא אחר יאכיל אותי אני אצטרך ליטול...

תודה רבה

שבוע מאושר!!!!!

חירות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בע"ה
שלום רב,
נטילת הידים לפני האכילה היא תקנה שתיקן כבר שלמה המלך עליו השלום, ושוב בימי שמאי והלל, שקבעו שכמו שהכהנים צריכים ליטול ידים לפני שאוכלים תרומה כי זה קודש, כך במידת מה כל אדם ראוי שיטהר את עצמו לפני אכילה (אכילה חשובה - לחם!)וכבר רמזו חז"ל ששולחנו של אדם דומה למזבח, ואנחנו שמים מלח על השולחן ועל הפרוסה עליה מברכים "המוציא" זכר לפסוק שנאמר על הקרבנות- "על כל קרבנך תקריב מלח".
כאמור התקנה היא כמו באכילה של הכהנים, שם צריך היה להקפיד שלא לטמא עם הידים את הלחם, ולכן נטלו ידים קודם. כך גם מי שרוצה לאחוז את הלחם ביד חייב בנטילת ידים, ולא האוכל. בדרך כלל זהו אותו אדם אבל אם יש מצב כמו שאמא מאכלה את הילד שלה וכד' היא צריכה ליטול ידים!.כך גם אם מישהי מבוגרת תאכיל אותך, היא תיטול. כמובן רצוי שגם את תיטלי כי קשה מאד להניח שלא תגעי באוכל בכלל, אבל העיקר זה שהיא תיטול.
זהו גם היסוד להלכה שאם אדם נמצא במקום שאין לו מים וגם לא יוכל להשיג מים בחצי שעה הקרובה, יעטוף את ידיו השקית או בגד ויאכל כך.
בברכה, אליעזר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות