שאל את הרב

להתחתן לפני צבא ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/09/07 13:14 יד בתשרי התשסח

שאלה

שלום הרב.

חבר שלי ואני יוצאים כבר כשנתיים, כבר מהתחלה ידענו שאנו רוצים להתחתן בבוא הזמן, ושמרנו ב"ה על קשר בריא. בתקופה האחרונה אנחנו עמודים בפני דילמה בקשר למועד הנישואים שלנו-מצד אחד אנחנו רוצים להתחתן וקשה לנו לא למסד את הקשר הזה אחרי כ"כ הרבה זמן, ומצד שני הוא עומד בפני גיוס וחושש מהתחלת קשר נישואין בצבא (במסגרת הסדר.) אני לא מרגישה שאני אעמוד בזה עוד שנתיים, וחושבת שעדיף להתחתן אע"פ התנאים הלא נוחים, הוא סבור שעדיף לחכות ולהתחתן רק אחרי הצבא. מה הרב אומר? האם נכון לשמור על הקשר כמות שהוא עד שהתנאים הטכניים יהיו נוחים יותר? (פרידה לא באה בחשבון...) האם נכון להתחיל את הנישואים תחת הגבלות הצבא? אנחנו נואשים ומדוכאים...

תשובה

שלום וברכה
לפני הכל אתייחס למילים האחרונות שלכם – נואשים ומדוכאים.
לא טוב לחוש כך. בוודאי שלא במצבכם. אתם אוהבים האחד את השני ורוצים להקים בית האחד עם השני, ואל תהיו מיואשים, אלא מאותגרים לאור המצב בו אתם נמצאים, ובעזרת ד', תמצאו את הדרך הראויה לעשות.

לעצם העניין,
אני כמובן לא יכול לומר לכם מה לעשות, שכן איני מכיר אתכם, וגם לו הייתי מכיר אתכם אין אדם יכול לקבל הכרעות במקום אחרים. מה שלמדתי הוא מניסיוני הוא שכל הפתרונות האפשריים נוסו, וכולם הצליחו אצל חלק ונכשלו אצל אחרים. אין בעניין הזה כללים, ולא ניתן למור מה יותר טוב לעשות ומה לא.
הטוב ביותר אפוא הוא לנסות ללכת בכל הדרכים ביחד. לאמור: אם זה ראלי – להתחיל את הצבא לכמה חודשים, לאחר מכן להתארס ואז כבר לחוש כי אתם בדרך להקים בית, ולאחר מכן להינשא לקראת סוף הצבא, ואז אתם הולכים בדרך של "באמצע", שאין מדובר בה בנישואין לפני תקופת הצבא, אולם גם לא לחכות עד הסוף וכדו'.
זה הכיוון שנראה באופן עקרוני הנכון ביותר, אולם כמובן שאתם צריכים להתאים אותו למה שמתאים לכם.

כל טוב ושמחונו בשמחות

כתבות נוספות