שאל את הרב

לגלות את היופי שלך - דבר תורה לל"ג בעומר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/05/16 15:17 טז באייר התשעו

שאלה

בל"ג בעומר קרו לנו כמה דברים טובים.

קודם כל תלמידי רבי עקיבא, שנפטרו בחלק הראשון של ימי ספירת העומר פסקו מלמות. נותרו חמשה תלמידים שאיתם רבי עקיבא מתחיל הכל מחדש. בונה עולם חדש של תורה ושל שייכות למלכות שמים מהמעט שנשאר.

שנים אחרי, רבי שמעון בר יוחאי נפטר ועולה לעולם העליון, בל"ג בעומר.

מה טוב בזה?

1. המהר"ל מצטט את הזוהר שאומר שניתן לבנות קשר עם הצדיק לאחר מותו, משום שיש צדדים מסוימים של נשמת הצדיק שנותרים במקום מנוחתו האחרונה, והיא (הנשמה) רוצה להעניק מעצמה לאחרים.

2. ביום הזה, ממש לפני מותו, ר' שמעון מגלה את הספר שגונז בתוכו את הסודות של החוכמה הפנימית של התורה.

הקטגוריה הכללית בדברי חכמים שאליה שייך ספר הזוהר, מכונה חוכמת הנסתר. ראשי תיבות [ח"ן]

וזה לא סתם. כי זה בדיוק מה שהספר הזה, שרבי שמעון נתן לנו בא ללמד:

חן באופן כללי זו מילה מקבילה למילה יופי, אך יש בחן נקודה מיוחדת המבדילה אותו מן היופי, שהוא יופי פנימי. רגילים לראות יופי חיצוני אך לא חודרים לעומק לגלות את היופי הפנימי.

כך גם בכל מקום החן הוא בעיני אלוקים, שאוהב את האדם מפנימיותו, מהיופי הפנימי, ולכן הקשר עם ה' נקרא שהאדם מוצא חן בעיני ה'.

הספר הזה, ספר הזוהר מלמד אותנו להסתכל פנימה אל תוך הנפש. לא על מה שנראה בחוץ. מזמין אותנו לחיות חיים רוחניים, עמוקים ונוגעים שלא תלויים בכסף, בלוּק ובשוֹאוּ.

להחליט איך אני רוצה להראות בִּפְנִים, להתחבר למי שאני, להפסיק להיות בהיסוסים כלפי המציאות שלי, להפסיק לרַצוֹת חֵבְרָה ולהפסיק לחשוב שביום שאראה כמו/ אדבר כמו/ אתלבש כמו אז החיים שלי יתחילו להיות באמת.

חשוב לברר את ענין החן, לדעת את חשיבותו ואת יחסו לעומת היופי החיצוני, ולהכיר שממנו היסוד של תיקון העולם, ובכך לדעת כיצד להתייחס אל עצמנו, שאנחנו נוטים פעמים רבות אחר החיצוניות.

לתת ליופי החיצוני את המקום שלו, בגבולות נכונים ובכמות המדוייקת ולדעת להרגיש ולחיות שאנחנו זה היופי הפנימי שלנו.

ימים של אור וטוב ובהירות במה שחשוב בחיים באמת,

ל"ג בעומר שמח!

נועה, וחברים מקשיבים

noabayewitz@gmail.com

תשובה

כתבות נוספות