שאל את הרב

לבישת מכנסיים לנשים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/10/10 22:03 כג בחשון התשעא

שאלה

שלום

רציתי לדעת לגביי לבישת מכנסיים לבנות.

מדוע אסור לבנות ללבוש מכנסיים?מה המקור לכך? ומה בנוגע לימיינו, שבו לבישת מכנסיים זה דבר רגיל לחלוטין אצל בנות ואף אצל בנות דתיות(יותר מכנסיים רחבות כביכול), האם היום לא ניתן להתיר זאת?

תודה.

תשובה


שלום וברכה,

בין הפוסקים יש מספר דעות בנוגע למקור האיסור, כמו כן יש את אלו האוסרים ויש את שאינם אוסרים.

אם שאלתך הייתה: "האם לדעתך יש איסור מוחלט על לבישת מכנסיים [רחבים] לנשים?", תשובתי הייתה שאין איסור מוחלט. יש להבין, אין איסור עדיין לא אומר שמותר - ההלכה מורכבת יותר, חלק מהמנגנון תפקידו להגן מפני כשל של המשתמשים בו. בהלכה יש גדרות למניעת נפילה.

אני יוצא מנקודת הנחה שאת מסכימה איתי שמכנסיים צמודים מבליטים חלקי גוף שונים. כאשר חז"ל כתבו את דבריהם הם נזהרו מאוד לדייק ולכתוב את דבריהם באופן הברור והמוחלט ביותר, כאשר נאמר דבר לא ברור מספיק, התגובה לדבריו הייתה: "אם כן, נתת דבריך לשיעורים" – אי אפשר להשאיר פסקי הלכה מעורפלים, מעשה שכזה יוצר מציאות שכל אדם יעשה כפי הנראה לו. אנסה להסביר את דברי, אם יאמר שמותר ללכת עם מכנס רחב בלבד – האם את וחברותייך מגדירות רחב באותו האופן? אחת תלך עם מכנס רחב, השניה רחב קצת פחות וכו´ – בשלב מסויים זהו מכנס צמוד, אבל איפה נמצא הגבול?

מנהג בנות ישראל ללבוש חצאית, שמלה וכיוצ"ב (מבין הסיבות שנגאלנו ממצרים, נאמר: "לא חילפו את שמלותם" (פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) שמות פרק ו) משום שבגד זה צנוע, הצניעות חשובה ברובד הרוחני וברובד הגשמי, על האדם להיות צנוע במחשבותיו דיברו התנהגות ובלבושו - הצניעות לא מסתכמת באורך השרוול או החצאית, צניעות היא דרך חיים של ענווה וקדושה שבאה לידי ביטוי גם בלבוש הגשמי שלנו.

ברכת ה´ עליך,

ירון

Benzvi613@gmail.com

כתבות נוספות