שאל את הרב

לא מצליח להחליט להתחתן

חדשות כיפה הרב חיים נבון 26/08/07 13:48 יב באלול התשסז

שאלה

שלום,

יש לי ידיד שיצא עם מישהי תקופה ארוכה, היה להם טוב ביחד, אך ברגע שהיה צריך להחליט הבחור הגיע למסקנה שהוא לא מצליח להחליט אם כן או לא להתחתן ולכן בחר בדרך הקלה, פשוט להרים את הרגלים ולהגיד לבחורה אני לא מסוגל להחליט, למרות שטוב לנו, אני לא טיפוס שמצליח להחליט בחיים ולכן הם נפרדו.

שניהם יודעים שהיה להם טוב, אך הבחור בשל חוסר החלטיות שלו קיבל רגלים קרות והתחיל להמציא תרוצים לא הגיונים מדוע הם לא מתאימים להתחתן.

מה עלי ליעץ לבחור? איני רוצה ללחוץ עליו להתחתן בשל החשש שאולי זה באמת לא מתאים מצד שני אני מפחדת שמה הבחור לעולם לא יחליט וישאר לבדו, מה כדאי לי לעשות?

תשובה

שלום וטוב.
ראשית, אינך יכולה לדעת האם אכן הבחור נפרד מאותה בחורה רק בגלל שהוא מתקשה לקבל החלטות, או בגלל שבאמת היו דברים בקשר שלא התאימו לו.
את צודקת שלא כדאי ללחוץ על הבחור להתחתן עם הבחורה הספציפית הזו - מי אנחנו שנדע מה באמת טוב לו. אך כדאי לומר לו שיתבונן טוב בעצמו, ואם אכן כל הבעיה שלו היא חוסר החלטיות, הוא חייב להתגבר על בעיה זו.
ניסיונם של רבים מלמד שלרוב האנשים ההחלטה להתחתן אינה באה בקלות. תמיד בסופו של דבר בני הזוג צריכים לאזור אומץ ו"לקפוץ למים". אם ידידך משלה את עצמו שביום מן הימים ימצא בחורה שעמה הקשר יזרום באופן טבעי לחתונה, בלי שהוא יצטרך לאזור אומץ ולקבל החלטה - הרי שזוהי אשליה (מסוכנת).
אמרי לבחור את דעתך, במירב כוח השכנוע שלך. לאחר מכן, אינך צריכה להמשיך וללחוץ עליו. יש גבול ליכולת שלנו להתערב ולהשפיע בחיי אחרים. לא תמיד אנחנו יודעים מה באמת עובר להם בראש, ובכל מקרה - לעתים קרובות לחץ משיג את התוצאה ההפוכה מהמצופה.

כתבות נוספות