שאל את הרב

לא מצליחה למצוא שירות לאומי

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 29/05/07 14:32 יב בסיון התשסז

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני עכשיו בכיתה יב' ונמצאת בשלב של חיפוש מקום לשירות לאומי לשנה באה. רוב החברות שלי כבר מצאו מקום, ואני עוד לא. הבעיה היא לא שאני לא מחפשת אלא שפשוט המקומות שהלכתי אליהם לא קיבלו אותי. כבר הלכתי לדי הרבה מקומות ולא התקבלתי. זוהי הרגשה קשה, אני כבר די מיואשת. אני לא חושבת שהבעיה היא באיך שאני מדברת בראיון או משהו כזה, לדעתי אני מדברת בצור טובה בראיון. אבל אני יודעת שהסיבה היא- כי ככה ה' רצה והחליט. וגם אם זה בגלל שאני לא מתנהגת טוב בראיון זה כי ככה ה' רצה. אבל זה אומר שאני צריכה לפשפש במעשי.

הרי ה' לא עושה סתם דברים.

מה עלי לעשות כדי שסוף סוף אמצא מקום בעזרת ה'? אני מתפללת ומבקשת מה' שיעזור לי, וגם אני חושבת איך להשתפר בראיון. אבל אני יודעת שהסיבה לכך קשורה בטח למעשים שלי שאני צריכה לתקן. האם זה באמת מה שאני צריכה לחשוב, כלומר שהגורם לכך הוא איזשהו חטא שחטאתי, וה' מעניש אותי מידה כנגד מידה כדי שאתקן את החטא?

תודה רבה.

תשובה

בע"ה
שלום רב,
מה פתאום חטא? מאיפה זה בא?
את רוצה לעשות מצוות וחסד, וחושבת על חטאים?!
לא מצאת עדיין מקום , הרי זה אומר שאת צריכה לבדוק טוב יותר למה את באמת רוצה וטוב שתגיעי. האם לתחום כזה או אחר? יש מכונים שמתמחים ביעוץ בענין הזה , ויכול להיות שכדאי לך לפנות ליעוץ כזה (ניתן גם לפנות לפסיכולוג תעסוקתי, שזה מקצועו)ולקבל כיוון. אני מניח שאז הדברים יזרמו בקלות יותר.
בהצלחה, אליעזר

כתבות נוספות