שאל את הרב

כשרות

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 20/03/08 14:59 יג באדר ב'

שאלה

בס"ד

שלום הרב!

אני חיה בבית קצת מורכב מבחינה דתית..אבא שלי חילוני וכולנו דתיים (הוא לא חזר איתנו בתשובה). יש לי עם זה הרבה בעיות-כמו בתחום הכשרות, הוא מסוגל לבשל משהו עם אבקת מרק בשרית למשל ולא להגיד לי וכשאני שואלת הוא יגיד לי שזה פרווה כי לדעתו זה לא בשרי. או שיש בעיה עם המדיח כי הוא מערבב בשרי וחלבי ואז גם כל הכשרויות של הכלים משתבשים. גם כל העיניין של נקיון ירקות מתולעים וניפוי קמח.. אם הוא מבשל ואנחנו לא אוכלים הוא מתעצבן ומתאכזב. אז אני לא יודעת מה לעשות..אני משתדלת כמה יותר לבשל בעצמי ולאכול בכלי זכוכית אבל יש גבול..כי אני גם בכיתה יא' ואני לא יכולה כל יום לבשל ולהכשיר כלים. ואין גם אפשרות לדבר עם אבא שלי על זה כי הוא יודע את כל ההלכות האלה (כשהוא היה קטן הוא היה דתי) והוא נגד הדת..מה יותר חשוב? כיבוד הורים ושלום בית או כשרות??

תודה רבה רבה!

תשובה

שלום רב,
צריך להשתדל לשלב בין שניהם. אולם, מול איסורים אין כיבוד הורים,לכן, באיסורים אורתא או דרבנן אין עלייך חיוב של כיבוד הורים , חומרות , אין צורך לעמוד עליהם.
לכן, מדיח כיון שיש המתירים כיון שנותן טעם לפגם, אפשר להשתמש בכלים, בדיעבד.בנקיון ירקות , אפשר חסל"ט וכדומה, לגבי אורז, בררי אותו ותשימי במקרר או בפריזר וככה הוא ידתמש בזה אחרי בדיקה, ככה גם לגבי עלים שאינם חסל"ט וכן, לגבי קמח , לנפות ולשים במקרר.
את צריכה לקחת בחשבון שס"ה עוד מעט תאי לחייך הפרטיים ואז תוכלי לדאוג לכשרות הראויה שאת רוצה ומאמינה בה.אולי שיבשל פחות, תבשלי את יותר...
ההורים ישמחו שיש להם בת בשלנית.

כל טוב,
חיים רטיג, ישיבת ההדר "בינות" רעננה.

כתבות נוספות