שאל את הרב

כשרות אצל תינוקות

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 17/08/07 08:45 ג באלול התשסז

שאלה

כשרות אצל תינוקות

תוכן השאלה

שלום רב.

בתי בת שנה והיא רשומה למעון רק מספטמבר הבא. התקבלתי לעבודה ולכן אני רוצה לרשום אותה למעון זמני עד ספטמבר. במעון הזה לא מפרידים כלים, והכלים נכנסים למדיח כלים. שאלתי היא אם זה כזה קריטי להקפיד עם תינוקת בת שנה, בייחוד שלא מצאתי מעון אחר כשר באזורי, ושוב זה זמני - לחודשיים.

תודה רבה, אשמח לקבל תשובה בהקדם.

תוכן התשובה

לדעתי אינכם צריכים להימנע מלרשום אותה.

בברכה,

רונן לוביץ

התשובה התקבלה מהרב רונן לוביץ

בתאריך י' תמוז ה'תשס"ז

המשך השאלה:

בספטמבר הקרוב בתי אמורה לעבור למעון שנרשמה אליו מראש, אך אינני רוצה להעביר אותה ממעון למעון משום שלקח לה הרבה זמן להתרגל למעון הזה, ולכן שאלתי היא האם אני יכולה להשאיר אותה במעון שבו לא מפרידים כלים (אציין שבספטמבר היא תהיה בת שנה ו-3 חודשים) ואני מתכוונת להשאירה במעון עד גיל שלוש.

אודה לך על תשובה מהירה!!

תמר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב,
לענ"ד צריך לדרוש שגם תינוקת תאכל אוכל כשר, כיון שאולי מעיקר הדין אין איסור, אולם, זה מקלקל את הצד הרוחני שלה.
אולי, בעלת המעון תזכה גם את התינוקות האחרים באכילה מכלים כשרים.
מלכתחילה אני לא הייתי ממליץ לך להכניס אותה למעון שכזה. עדיין לא דנתי על התכנים הנמסרים שם. ומי יודע נפש תינוקות ומידת ההשפעה עליהם.
אם הגננת לא תסכים אזי תינוקות מתרגלים למקומות חדשים במהירות רבה, ואל לך להשאירה בגלל זה.ובמחשבה שניה, מנסיוני, שבעה ילדים, עד גיל שלוש הילדים קולטים המון ורצוי להעבירה למעון בו המטפלת מחנכת גם ליהדות, נטילת ידיים , ברכת המזון ועוד. גיירסא דינקותא לא משתכחא.

כל טוב,
חיים רטיג, ישיבת ההסדר "בינות" רעננה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות