שאל את הרב

כשרות איפה אפשר להתנדב השבת אבדה

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 22/07/09 17:37 א באב התשסט

שאלה

שלום לכבוד הרב!

יש לי מספר שאלות

קודם כל אני וחברה שלי רצינו להתנדב עכשיו שסיימנו יב ואין לנו תעסוקה כזאת רצינית...אנחנו גרות באיזור חיפה..האם כבוד הרב יודע על מקומות שצריכים מתנדבות? אולי ציבור הגולשים יודע?

2)אני עובדת באולם אירועים. מישהו כנראה שכח באיזה אירוע תיק של ילד קטן (לא משהו יקר-משהו זול כזה) עם בקבוק..בלי לחשוב על העניין של השבת אבידה לקחתי (אחרי שזה נשאר כבר כמה אירועיםבמקום ואף אחד לא נגע) את התיק כדי לתת אותו לאחי הקטן. האם גזלתי? האם אני מחויבת לנסות למצוא את הבעלים? לקחת את התיק מאחי.?מה לעשות?אני לא חושבת שיודעים באיזה אירוע השאירו את התיק ככה שזה יהיה ממש קשה לאתר את הבעלים

3)האם ניתן לחמם שקית פופקורן(כזו שמגיעה סגורה) בתוך מיקרוגל לא כשר (שמחממים בו גם בשרי וגם חלבי.) אין לי מיקרוגל אחר זה ככה אצלי בבית לא שומרים כשרות רק אני..

תודה רבה ,ושנראה ב"ה בבנין ביהמק בקרוב בימינו@

תשובה

בעזה"י

שלום,

א. אינני מכיר מקום להתנדב באזור חיפה לצערי.
כדאי לחפש אפילו בית אבות שאפשר לבקר בו פעם בשבוע או בית חולים באזור או כל מוסד שמסייע לאנשים שזקוקים גם לתשומת לב ולאוזן קשבת פעם בשבוע...

אם מי מהגולשים מכיר- הוא מוזמן להגיב לשאלה...

ב.אם אין על התיק סימנים שיוכלים להוביל אותך לבעלים (שם או מספר טלפון)- שאלי במשרד של האולם אם מישהו התקשר לשאול אם התיק נמצא.
אם אף אחד לא מתקשר תוך 30 יום מהארוע (אפשר קצת יותר זמן לחכות)- הבעלים התייאשו ואת יכולה לקחת את התיק.


3) צריך לעטוף את השקית של הפופקורן בעוד שקית סגורה (עדיף שקית נייר- ניילון לא כל כך בריא). כך שהפופקורן יהיה בשני כיסויים סגורים.
הדבר נכון גם לגבי חימום סוגים אחרים של אוכל.

אגב, מאד פשוט להכשיר מיקרו.
מעבירים סמרטוט לח להוריד שאריות אוכל. שמים חצי כוס מים עם טיפה סבון (זהירות זה גולש) ושוב מעבירים סמרטוט לנקות את האדים והמיקו כשר.

ברכה והצלחה!!!
אור
צוות ישיבת צפת

כתבות נוספות