שאל את הרב

כניסה לאתרים שאינם צנועים

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 22/02/07 18:54 ד באדר התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב,

לא נעים לי לעלות כל כך את הנושא אבל אני כבר עובדת עצות

אם לא מתאים לך לענות על השאלה אשמח אם תוכל להעביר אותה לרב שמתעסק בנושא (לא מצאתי ב"חץ" של הרבנים את התחום הזה)

בעלי, אדם מקפיד במצוות

לצערי יש לנו אינטרנט בבית כי אני זקוקה לו ללימודי ולעבודתי בעתיד - אני לומדת חינוך מיוחד ונעזרת באינטרנט להורדת דפי עבודה לילדים

בעלי נכשל לפעמים ונכנס לכל מיני אתרים לא צנועים . אחר כך הוא מספר לי ומבקש שאסלח לו.

אני יודעת שהוא באמת רוצה לא להכנס לאתרים הללו אבל הוא לא מצליח.

אני לא יודעת כיצד להגיב. תמיד שהוא מספר לי בהתחלה אני ממש נעלבת , מסבירה לו למה, (דבר שכבר ברור ) ועושה לו "פרצופים" כמה ימים.

כבוד הרב, אני באמת נעלבת מזה ולא יודעת כיצד להגיב.

סיכמנו שהוא באמת ישתדל לא להכנס לאותם אתרים ואם במקרה הוא יכנס שלא יספר לי (אני תמיד בוכה אחר כך המון) אבל הוא כל פעם מספר מחדש.

ושוב אני נעלבת, בוכה והוא מבקש שאני לא יעשה לו "פרצופים" שנשכח מזה ושהוא באמת ישתדל לא להכנס שוב

צריכה עצה מה לעשות

להתעקש על כך שלא יספר לי?

להתעלם ולא להגיב? או להפך - לעשות לו הרבה "פרצופים" כדי שאולי יפסיק עם זה?

כבוד הרב,

סליחה על אורך השאלה

מצפה לתשובה

עדי

תשובה

עדי שלום,
אני מבין לליבך ומתאר לעצמי עד כמה הדבר קשה לך. יחד עם זאת חשוב לזכור שבתפיסה של בעלך הוא אינו עושה דבר שמכוון נגדך ובוודאי איננו מתכוון לפגוע בך, אלא שיצרו גובר עליו, וכפי שאני מבין הוא רוצה באמת ובתמים להיגמל ממנהגו הרע.
לאור זאת דומני אתם יכולים לקבל ביחד כמה החלטות שייסעו לו לחדול: 1. להעביר את המחשב למקום מרכזי בבית, בו אין פרטיות. 2. לעשות מנוי אינטרנט לספק המבצע סינון של אתרים כאלה כגון: מורשת [טל' 1800300123]. 3. לסגור את המחשב לפני הזמן בו הוא בדרך כלל מתפתה. לדוגמה: אם הדבר קורה בלילה – לכבות בערב את המחשב, כיוון שקל יותר לעצור לפני ההדלקה. 4. להציב תפאורה מונעת, כגון תמונות של גדולי ישראל מעל המחשב ולידו. אני מניח שלא יהיה לו נעים לעשות זאת במחיצתם. אני מניח שבמחשבה משותפת תוכלו להגיע לרעיונות נוספים.
באשר לתגובות שלך – אני סבור שזו זכותך וגם חובתך לבטא את מורת הרוח ואת תחושת העלבון שאת חשה. עם זאת אני מציע להביע רגשות אלה בצורה עניינית ולא פוגענית. היגררות לעשיית פרצופים או לוויכוחים המקניטים אותו או לחילופן מביאים לידי רוגז ואיבה לא תשיג תוצאות חיוביות, ואף עלולה להסב נזקים נוספים.

בהצלחה וכל טוב,
רונן לוביץ

כתבות נוספות