שאל את הרב

כנות

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 15/04/07 14:03 כז בניסן התשסז

שאלה

לכבוד הרב,

אני תלמיד ישיבה (שיעור א') ואני נמצא במצב מאוד מסובך שלצערנו הרבה מתקשים איתו והוא הוצאת זרע לבטלה.

אני משתדל כל הזמן אך תמיד כשאני חוזר הבייתה אחרי חודש בישיבה אני נופל (דבר שלא קורה כלל בישיבה) כי בבית יש אינטרנט חופשי, ניסיתי לרמוז להורי שיוציאו את האינטרנט מהבית מסיבות אלו ואחרות אך הם לא מבינים את הסיבה האמיתית שאני כמובן מתבייש כ"כ לומר להם אותה.

התיסכול משגע מכיוון שאתה בחור בישיבה שלומד כל היום תורה אבל כשאתה מגיע הבייתה אתה נופל נפילות כואבות ולא טובות. אני עובד על עצמי כל הזמן ומשתדל לתקן את עצמי עד כמה שקשה, למרות שהתסכול לפעמים פשוט גומר אותי. אני לא מתייאש אבל לפעמים פשוט לא מצליח לעמוד בזה, פשוט מרגיש שקרן, שמרמה לא רק את עצמי, אלא גם את כל הסובבים אותי.

כאן נכנסת בעיה נוספת. אני מדריך לשעבר באחת התנועות וחניכים שלי פונים אלי בשאלות בנושא הזה ואני משתדל לחנך אותם לזה שזה אסור מחזק אותם איפה שהם צריכים אבל בתוך תוכי יודע שאני סתם שקרן שנראה מבחוץ צדיק גדול אבל בפנים הרבה רקוב.

אשמח אם תוכל לכוון אותי קצת, ובעז"ה שנזכה כולנו לעבוד את ה' מתוך כנות ושמחה גדולה.

תודה על הזמן. (אשמח אם תהיה תשובה מהר פשוט אני חוזר לישיבה בעוד יומיים).

תשובה

בע"ה
שלום רב,
"שבע יפול צדיק , וקם". זה שאתה מצליח להחזיק מעמד חדש שלם זה הרבה מאד, ובע"ה מחדש לחדש תחזק ותתגבר.
האם המחשב חייב להיות פתוח בזמן שאתה בבית? עשה לך הרגל, כבה אותו עם כניסתך לחדר, או לפחות שים עליו נייר שכתוב עליו " ויהי מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם".
הרי את יראת החטא יש בך, והראיה שמהוריך אתה מתבייש בענין זה, יוצא שכל הבכעיה היא איך לשלוט על היצר בזמן ש"לא רואים" ,ובכן, תלמד אותו שכן רואים.כמו כן, אפשר להשאיר את הדלת תמיד פתוחה, זה גם עוזר.
בהצלחה, אליעזר

כתבות נוספות