שאל את הרב

כל הזמן נדלקת על בנים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/08/10 23:52 ו באלול התשע

שאלה

שלום,

יש לי בעיה: אני כל הזמן נדלקת על בנים. (תמיד יותר גדולים ממני). כל פעם יש מישהו חדש וכל פעם אותו הדבר. אני כבר מיואשת. זה ממש משגע אותי ואני לא מצליחה להפסיק! באמת שאני מנסה! אני לא יודעת אייך להפסיק את ומה לעשות לגבי זה.

תודה רבה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום מתוקה,
אני מכירה היטב את התחושה הזאת. למשל, כשאל החבר´ה מגיע בחור חדש, חבר של חבר של ידיד, והוא בחור ח-מוד! עם גומות חן עמוקות, וכיפה שמשתלשלת בטבעיות על רעמת שיער קצוצה... ואז מתחיל להתפשט הכאב הנעים בבטן... ודפיקות הלב מואצות... כ-ולנו מכירות!
הימשכות כלפי בנים היא טבעית ונורמאלית לחלוטין.
אבל... עדיין יש לך בעיה.
כי את יודעת שהדברים האלה כבר עברו אצלך את גבול הנורמאלי, ועכשיו הם פוגעים בך. יקרה, יש לך את הכוח להפסיק.
אני יודעת שההתמודדות שלך היא קשה. וזאת מלחמה ארוכה שאת מנהלת עם עצמך. וכמו בכל המלחמות הארוכות, לא בכל המערכות מנצחים. אבל עדיין תוצאות המלחמה עוד לא הוכרעו ולכן- אל תתייאשי מתוקה!
אני יודעת שקשה מאוד לראות תוצאות. כי גם אם הצלחת להתגבר בשניים שלושה ניסיונות, תמיד יגיע הניסיון הרביעי שבו כבר תרגישי שאת לא יכולה לעמוד. אבל יש תוצאות! למשל, אם פעם היה ממש כ-ל בחור היה מסובב אותך, היום את מן הסתם כבר שומרת לך את הפריווילגיה להתאהב רק באיכותיים מביניהם.
קשה לי לעזור לך מכיוון שחסרים לי הרבה פרטים, אם תרצי אשמח לשמוע ממך עוד, ולנסות לעזור יותר בדייקנות. למשל, בת כמה את? האם מתפתחים מה´הדלקויות´ האלה קשרים? בכמה יותר גדולים הבחורים האלה?
אנסה קצת בכל זאת,
זוכרת את החבר של החבר של הידיד, ההוא שכתבתי עליו בתחילת המכתב? בואי נחזור אליו.
אז הוא מגיע לאיזה ארוחה שארגנתם כל החבר´ה, והוא מקסים והמוח מתחיל להמציא תסריטים (שלא היו מביישים אף תסריטאי בהוליווד), בתוך שניות רצות תמונות איך הוא מתיישב דווקא לידי, ומבקש בדרך אגב ובחיוך ביישני את המספר שלי, הוא בעצם משרת בסיירת אז אנחנו נפגשים רק בחופשות, מטיילים יחדיו בשבילי הארץ, שקיעות רומנטי... עצרי! התסריטים האלה- לא נכונים! תחזרי למציאות. בסך הכל מדובר בבחור, שרוב הסיכויים שאחרי שהיית מעבירה שלושה משפטים של עומק איתו, היית מבינה שהוא לגמרי לא בשבילך. ולכן העצה שלי- אל תתני לעצמך מההתחלה להיכנס לתסריטים האלה. את רואה בחור, הוא נראה נחמד, תסיטי את הראש. תתאמצי ותחשבי על משהו אחר. תמצאי לך שיר שמדבר אליך (ולאו דווקא קשור לנושא) ותזמזמי לך אותו. תתקשרי לחברה טובה ותשוחחי איתה על איך עבר לשתיכן היום. אם את רואה שעדיין לא טוב לך, אולי כדאי לשקול להמעיט את היציאות עם כל החבר´ה.
את כותבת שאת נדלקת (בחרת בחוכמה שימוש מדויק במילה) רק בבחורים שגדולים ממך, דבר שבעיניי מעיד על משהו מאוד בוגר באישיות שלך שמחפש קשר עם בגרות דומה. אולי כדאי לך לנסות לחפש משהו מאתגר מכיוון אחר, שימלא את הצורך במשהו יותר עמוק. פרויקט שתוכלי להשקיע בו את מירב האינטליגנציה והכוחות שלך, אולי חברה בוגרת שתוכלי לשוחח איתה.
תנסי גם להגיע לשורש של הבעיה בתוך הנפש שלך. מה ´מדליק´ אותך בזה? עצם העובדה שהם יותר בוגרים? מהמין השני? חכמים יותר? בשלים יותר לקשר רציני? אולי זו בכלל את, שמרגישה קטנה בד"כ, וליד בחור חסון מקבלת יותר ביטחון? אני יורה לאוויר כדי להבהיר לך רעיון. מכיוון שלכל בעיה יש מקור בנפש שמתבטא במעשים חיצוניים. אם תוכלי למצוא את השורש של הבעיה שלך- תוכלי לטפל בה בצורה יותר טובה, יסודית. כך שהיא תעקר מהשורש. את החיפוש בעומק הנפש ומציאת התשובה- רק את יכולה לעשות. כשתמצאי, אשמח לחפש איתך ביחד רעיונות מעשיים לטפל בהם. :)
את יודעת שהדברים האלה פוגעים בך, הם גוזלים ממך מחשבה וכוחות נפש. כמו כל התמודדות שבאה לאדם הקב"ה מצייד אותנו גם ביכולות להתמודד איתה. את יכולה לעזור לעצמך ולהמשיך את השינוי שכבר התחלת. "צעד ועוד צעד, וגם הנמלה תגיע אל פסגת ההר". ההתמודדות שלך היא קשה משום שהיא מול עצמך. אבל כמו כל שריר, חיזוק המחשבה הוא עניין של תרגול. פעם ועוד פעם וכבר תרגישי שזה בא לך בטבעיות.
בהצלחה יקירתי!
רק טוב,
אביגיל.
avigailbar@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות