שאל את הרב

כיסוי ראש

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 20/01/11 23:43 טו בשבט התשעא

שאלה

קראתי המון לגבי כיסוי ראש ועדיין לא ברור לי האם עדיפה מטפחת צנועה גם אם רואים מעט שיער(והאם באמת לדעת רוב הפוסקים מותר להוציא מעט שיער או שזה רק מיעוט) או שעדיפה פאה צנועה כי היא מכסה הכל ואם בוחרים בפאה צנועה אז אולי זה עדיף על המטפחת.

ואני מצטטת מפורום של חב"ד שם התעניינתי

בנושא וכך הגיבו לי:

ראשית כל את צריכה לדעת, שרק מיעוט קטן מבין הפוסקים התיר לגלות שתי אצבעות (ממש לא טפח), והם הגר"ע יוסף והגר"מ פיינשטיין, אבל רוב הפוסקים כתבו בחריפות בנדון זה, ואסרו באיסור גמור לגלות קצת מהשיער, וכמובן כשמגלים שתי אצבעות זה בקלות גולש הלאה, וקל וחומר כשמגלים "טפח".

והנה רשימה קטנה של פוסקים שאסרו זאת באיסור גמור:

"עינינו תחזנה חבל פוסקים רבים מתנבאים בסגנון אחד, דאסור לנשים לגלות שערן אף במקצת ואף שערותיהן שחוץ לצמתן אסור בגילוי. ומהם: "מגן אברהם" (או"ח סי' ע"ה ס"ק ד'). "משא מלך" (חלק ז' חקירה י', הובאו דבריו בכנסת הגדולה אה"ע סי' כ"א בהגה"ט טו"ז ובשיירי כנה"ג יו"ד סי' רי"ד): "מעולם לא ראיתי נשים הנשואות שמגלות שיער ראשן, גם אין מוציאים שום שערות להתנאות בהן כי אם הבתולות בעודן בבית אביהן, ומנהג יפה הוא". "ישועות יעקב" (או"ח סי' ע"ה ס"ק ג'): "אם השערות ארוכות ויוצאות חוץ למגבעות יש להחמיר".

שו"ת "מים רבים" (סי' ל'), הביא דברי משא מלך הנ"ל, וגם הוא צווח ככרוכיא על זה וכתב: "מעתה אצעק חמס וריב על אשר ראו עיני ולא זר במקצת מקומות שעברתי שהנשים הנשואות מתקשטות בשערן ממש הדבוק לראשן, ומראות השיער לעין כל, אוי לעיניים שכך רואות ואוי לנו מיום הדין ומיום התוכחה, ומלבד שהאיסור שלפי הפוסקים יש בדבר ג"כ פגם למעלה כי לפי סודות הקבלה אין לאשה להראות שערה לחוץ וכפי אשר כתב הרב בעל הלבושים באה"ע סי' כ"א. ואסיים בלישנא דזוהר קדישא הכתוב בפרשת נשא... לכן השומע ישמע והחדל יחדל ועליו תבא ברכת טוב". ו"ודאי לא מיירי המים רבים בפרועות ראש ממש דזה דאורייתא היא, א"כ על כרחך מיירי בכעין המנהג שהביא מהר"ם אלשקר" (שו"ת צמח צדק אה"ע סי' קל"ט ובמילואים לשו"ת ח"א סי' מ"ה, וראה שדי חמד לקמן). שו"ת "תשובה מאהבה" (ח"א סי' מ"ח): "בשערות עצמן יאות להחמיר מאוד, אף באלו שיוצאין חוץ לצמתן".

ספר "לחמי תודה" (ד,ב. הביאו בספר ברך את אברהם פרשת בחוקותי, ובשדי חמד לקמן) בשם אביו בעל ההפלאה על מ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב.

עדיף מטפחת צנועה (כמו שכתבת) מאשר פאה.

יהי רצון שבשכר הצניעות נזכה לברכה, קדושה וגאולה, אמן.


שבת שלום ומבורך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות