שאל את הרב

כיסוי ראש

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 06/03/07 20:51 טז באדר התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב.

קראתי את השאלה הזאת באתר:

תוכן השאלה

שלום,

יש לי בבקשה 3 שאלות בנוגע לכיסוי ראש:

1. למה שרק לאישה יהיה סימן שהיא נשואה (כיסוי ראש) ואילו לעומתה הגבר ישאר כמו שהוא ולא צריך שום סימן חיצוני שהוא נשוי? אני מכירה מישהי שמנסה לשדך לחברות שלה כל מיני בחורים שהיא רואה באירועים ושהיא חושבת שיתאימו להן- והיא עושה זאת ממש לשם שמיים. הבעיה היא שלא אחת קרה לפעמים שאחרי שהיא סוף סוף אזרה אומץ וניגשה אל הבחור להציע לו הצעת שידוך- התברר ש... אופס! הבחור כבר נשוי! אם גם לגברים היה סימן היכר שהם נשואים- חוסר הנעימות הזה לא היה קורה! למה רק האישה צריכה לסבול ולעבור את כל השינויים לאחר החתונה (כיסוי ראש, שינוי שם משפחה, שינוי מנהגים אם העדות שלהם שונות וכו), ואילו הגבר ממשיך לחיות לו על מי מנוחות ולא עובר כמעט אף שינוי, ובכלל זה גם אינו נדרש כלל לשאת את העול של כיסוי ראש? כמו שלנו יש סימן שאנחנו נשואות או לא- שגם לגברים יהיה סימן כזה! ואני לא מתכוונת לטבעת עלובה על האצבע שבקושי רואים, אלא סימן שווה לאיש ולאישה- אם האישה נדרשת לשים כיסוי ראש- בסדר, אבל שגם אתם רבותיי תשימו!

2. אם אישה נשואה חייבת לשים כיסוי ראש "כדי לשמור את היופי שלה לבעלה" (סליחה, אבל בעיניי זה ממש משפט דוחה- והאיש לא צריך להיות יפה בעיניי אישתו? מה, אנחנו "כלי" שנדרש לספק תענוגים לגבר??), מדוע גרושות ואלמנות גם כן חייבות בכיסוי ראש? ואם נאמר שהן חייבות מדין "שיער באישה ערווה"- מדוע רווקות פטורות מכיסוי ראש? הרי גם לרווקות וגם לגרושות1אלמנות אים בן זוג, אז מה ההבדל בין השיער של הגרושות והאלנות שחובה לכסות אותו לבין השיער של הרווקה שפטורה מכיסוי ראש?

3. מה המקור לכיסוי ראש- מהתורה או מדרבנן? שמעתי פעם שזה מהתורה ונלמד מהפסוק "ופרע הכהן את ראשה"- אבל מי אמר שפירוש הפסוק הוא דווקא שהיה לאישה כיסוי ראש?? אולי בעצם השיער היה אסוף והכהן רק פיזר אותו??

4. רווקות לא צריכות לכסות את הראש כשהן מתפללות או מברכות? האם הרווקות החרדיות או אלה שגרות במאה שערים או שמשתייכות לסטאמר כן מכסות את ראשן בזמן התפילה?

סליחה מראש על הסגנון הקצת בוטה, פשוט זאת התפרצות של הצטברות של כמה שנים.

מקווה שהפעם תענו לי, כי כבר שלחתי את השאלה הזאת כבר 2-3 פעמים ולא קיבלתי תשובה (אתם כמובן לא חייבים לי כלום, אבל זה די מת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד


שלום רב.

סליחה על האחור, רק עכשיו הגעתי לשאלה שנשאלה לפני זמן רב..הזמן שחלף וודאי עזר לך להרגד ...אנסה להשיב אחת לאחת .

הוציא לך מהראש כי כסוי ראש הוא "סימן היכר לאישה נשואה.!!!!
2 . [כסוי ראש לאישה הוא זכות מיוחדת ,גדולה ועצומה שהגברים יחלמו להגיע לזה.]
בזכות כיסוי הראש זכתה כימחית לראות את כל בניה כוהנים גדולים.
כמאמרה "מעולם קורות ביתי לא ראו את שערות ראשי."
חזל מספרים לנו כי "לעתיד לבא , [קורות ביתו של אדם מעידות עליו.]"
על פי הקבלה,[ השיער,מושך דינם],
הביטי במיקרוסקוף על שערה אחת ותראי כי היא כמו [צנור חלול.]דרך צינורות אלו מוריך השם שפע לראשו של האדם ,,ומכיוון ש"אין הברכה מצויה בגלוי ".אנו מכסים את הראש.
[בידוע "אין הברכה מצויה בביתו של אדם אלה [בעבור אישתו."]] [האישה בבית היא "מקור הברכה"]
הפרנסה והעושר מגעים בזכות האישה בלבד.
האושר בבית תלוי בצנעותה של האישה.
הצלחת הבעל תלויה רק בה.
בריאות הילדים והשגים הלמודים בזכותה.
אז בעצם הברים יכולים לעבוד קשה אבל [המפתח להצלחה מצוי בידי עקרת הבית.]אם היא צנועה ומכסה את ראשה אין כוחות הרשע,(הדינים)להכנס אליה ולבית כולו.
הלואי והיתה לי את הזכות הזו.!!!
את מוכנה להתחלף?

[אגב ,ניתן לראות את מה שאמרתי בתצלומי ההילה שישנה סביב אישה המכסה את ראשה ,לעומת ההילה סביב זו ההלכת בגילוי ראש.]
3. המקור התורה הוא אכל מה שאמרת אבל מדובר על אסיפת השיער בלבד וחכמים דיברו על כיסוי.
4. המנהג בחול היה כי גם רווקות כיסו ראשן בתפילה ובברכות.
5. אני מקווה כי ענתי .



בברכה


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות