שאל את הרב

כיסוי ראש

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 08/07/07 11:17 כב בתמוז התשסז

שאלה

כבוד הרב בוקר טוב ושבוע מעולה

אני אישה שחוזרת בתשובה ולקחתי על עצמי לשים כיסוי ראש. זה קצת בעייתי כי אני לא מכירה את כל ההלכות לכן אם מותר לי אשאל כמה שאלות בנושא:

האם בבית מותר להוריד את הכיסוי ראש?

האם כאשר אני מתארחת את ההורים שלי או של בעלי מותר לי להוריד מול אחיי גיסי או חמי? משום שאנו גרים רחוק שכשאנו הולכים אליהם אנחנו נשארים לישון וזה מקשה עלי.

האם כל פעם שאני פותחת את דלת ביתי עלי להיזהר לשים כיסוי ראש? קרה לי שדוד של בעלי הגיע ואני מבלי לשים לב פתחתי את הדלת בלי כיסוי ראש ואחרי רבע שעה נזכרתי. האם אני יכולה להגיד לבעלי שלא יזמין כל אחד הבייתה במיוחד שאני בבית כי לא נח לי בגלל הכיסויי ראש?

תודה רבה ושבוע מלא מצוות

רוזיטה

תשובה

לשואלת שלום רב.
יישר כוחך על מאמצייך, ובעיקר על מצווה זאת של כיסוי ראש שהיא מצווה קשה לנשים רבות.
בתוך הבית מותר לך להוריד כיסוי ראש, אם אין אנשים זרים בבית. כוונתי, בעל, אחים, אבא וילדייך. בפני גיסים, דודים חמיך וכד', צריך לכסות את הראש.
כאשר נכנסים אנשים אחרים הביתה, צריך להיות עם כיסוי ראש. ולכן אם אינך יודעת מי בדלת, צריך לשים כיסוי ראש. ולכן כדאי שיהיה לך כיסוי זמין וקל ליד הדלת. אם שכחת או לא שמת לב, ונכנס מישהו הביתה כשאת ללא כיסוי, לא צריך להיבהל. מבקשים בנימוס סליחה, והולכים לכסות את הראש.
לדעתי, אין להימנע מלארח בגלל כיסוי ראש. אירוח זה דבר חשוב בקשר עם חברים וידידים. לכן צריך פשוט להתרגל לכיסוי ולא להימנע מלארח.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות