שאל את הרב

כיבוד הורים

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 02/11/11 00:02 ה בחשון התשעב

שאלה

בס״ד

שלום רב!

מה צריך להגיד להורים אם הם לא שואלים אבל ישמחו לדעת? לדוגמה בציונים האם זו גאווה להגיד להם שקיבלת ציון ממש טוב והאם צריך להגיד להם כשקיבלת ציון גרוע למרות שזה יכול לגרום לצער? לגיד להם רק דברים שיגרמו לשמחה?

יש לי עוד שאלה בקשר לכיבוד הורים. אם רוצים לדוגמה לעשות מעשה טוב כמו להדריך חוץ וההורים הם נגד כי הם רוצים שתיהיה בבית או כי הם חושבים שזה מסוכן המקום ההוא בגלל קסמים וכאלה צריך לנסות לשכנע אותם או פשוט להקשיב להם?

אשמח מאוד אם תוכלו לענות לי על השאלות! תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה,

מצוות כיבוד הורים היא אחד הדברים היפים ביותר שהיהדות זיכתה אותנו.
אנו, הדור הצעיר, עוד לא מודעים לחשיבות העצומה שבשיתוף ההורים בחוויותינו. אין הורה שלא שואף ליצור שיח פתוח עם ילדיו תוך תקווה שילדיו יפתחו בפניו. לכן, גם כיום שאיננו מבינים לגמרי את הצורך הזה עלינו להשתדל ולשתף ההורים. במסגרת שיתוף זה יש לספר גם על ההצלחות שלנו שהרי גם להורינו יש חלק בזה ומגיע להם לדעת על כך. כך גם ליהפך בשעות משבר, צער וכישלון ההורים צריכים לדעת, הן בכדי שיוכלו לעזור ולייעץ והן סתם בכדי שיהיו מודעים לעובר על ילדיהם.

לגבי מחלוקת עם ההורים בעיקרו של דבר יש לציית להורים בכל דבר. כמובן שמותר ומן הראוי לנסות לשכנע אותם בכדי שתוכלו לעשות מעשים טובים אולם בסופו של דבר המילה האחרונה נותרת אצליהם.

כל טוב,
אביאל

כתבות נוספות