שאל את הרב

כיבוד הורים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/12/06 21:34 כו בכסלו התשסז

שאלה

חינכו אותי לעשות מה שההורים שלי אומרים , ותמיד היתי עושה את זה , אבל אכשיו ששהורים שלי התגרשו , והם אומרים לי לעשות דברים ההפך אחד מהשני , מה אני עושה ? בנושף , אם אחד ההורים שלי אומר לי לעשות משהו , אז זה מצוות כבד את אביך ואת אמך , אבל מה אם זה נוגד למצווה אחרת , כמו שבת וכד' ? אנא אנו במהרה !!!!!!

בתודה

טל

תשובה

שלום וברכה
המצב בו את נמצאת הוא מאוד קשה. את צריכה פתאום להתבגר, לנוט בעדינות בין ההורים, לדעת מה לעשות ואיך לעשות – לא פשוט, והדבר הראשון שאני רוצה לעשות הוא לחזק אותך ולעודד אותך.
מה עושים ? לא נהפכים לכלי משחק בין ההורים. אומרים להורים באופן ישר כי זה לא פשוט לך שכל אחד אומר משהו אחר לעשות. אומרים להם כי אם תקבלי הוראות סותרות לא תהיה לך ברירה אלא לבחור מה לעשות – פעם ככה ופעם ככה, כי את רוצה להיות קשורה בשניהם.
אחרי שאומרים את זה פעם אחת לא נפתרות כל הבעיות, אולם אז ברור להם מה את הולכת לעשות וכיצד את הולכת לנהוג, ואז הכל נעשה פשוט יותר.

אם הדברים נוגדים מצווה אחרת יש לימוד מיוחד של חכמינו שאין שומעים להורים. נאמר "איש אביו ואמו תיראו ואת שבתותי תשמורו" – מצוות מורא הורים וכיבוד הורים אינה באה במקום החובה לשמור שבת.

כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות