שאל את הרב

כבוד האשה וכבוד הבעל

חדשות כיפה הרב מוטי דשא 07/11/08 11:05 ט בחשון התשסט

שאלה

כבוד הרב שלום. אני בחורה מסורתית והתחתנתי לפני חודשיים עם בחור שיצאתי איתו 9 שנים. אחרי החתונה היה לנו חודש ממש נפלא הרגשתי הכי מאושרת שיש הוא כיבד אותי ועזר לי בבית וכו'. עכשיו הוא מתחיל לזלזל בי, לקלל אותי ואת הורי, לצעוק עלי ליד אנשים ברחוב, כל דבר קטן הוא מתעצבן יש לו אופי חסר סבלנות ולחוץ וכל דבר קטן שאני יגיד או יעשה הוא מתעצבן עלי ורב איתי בתוקפנות(גם בתקופה שהיינו חברים זה היה קורה לעיתים רחוקות). לפעמים הוא גם מאיים עלי שיעזוב את הבית אם אני לא הקשיב לו ואלך בדרך שלו הוא לא מוכן לעזור לי בעבודות הבית. ומידי פעם מאיים עלי שיתגרש ממני ויחזיר אותי להורים שלי. (ההורים שלי גרים בבית קטן עם 8 נפשות וחיים בצמצום, אין לי כ"כ קשר חזק עם הורי וחייתי אצל הוריו במשך 7 השנים שהייתי חברתו כי לא היה לי נוחיות בבית של הורי מבחינת מקום ורעש ובלאגן) אני מאוד מוטרדת ומתוסכלת איני יודעת איך להתנהג עימו ומה לעשות אין לי למי לפנות בנושא זה אנה ייעץ לי תודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שבוע טוב.
1. אם בחודש השני לנישואיכם ההתנהגות שלו אלימה כלפיך (גם מי שמעליב ומבזה נוהג באלימות גם אם הוא לא מפעיל כח פיזי) אינני רוצה לחשוב מה יקרה לאחר שנים כשתיהיו עם לחץ של ילדים ומשכנתא.
2. אם זה המצב צריך לשנות אותו באופן דחוף.
3. הדבר הכי פשוט זה ללכת לטיפול זוגי. אם הוא לא יסכים (ויש לי תחושה שכזאת) ניתן אולי לשכנע אותו ללכת איתך לרב שמשמעותי לו (אם אפשר להוביל אותו שהוא יזום זאת כך ייטב).
4. אם את רואה ששום דבר לא משתפר, לא הייתי שולל את הצורך להתגרש. אל תסכימי לחיות חיים של השפלה אלימות וקללות.
5. בינתיים תיזהרי לא להכנס להריון. תשתמשי באמצעי מניעה עד שיתברר לך המצב.

בברכת ישועה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות