שאל את הרב

ירקות עליים - דחוף לסעודת פורים

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 09/03/09 10:44 יג באדר התשסט

שאלה

בעלי גדל במשפחה המגדירה את עצמה כחרדים, מאז שהכרתי את בעלי, 12 שנה, הם תמיד הישתמשו בירק ללא תולעים, לפני כמה שבועות התארחנו אצלם בשבת, ואז התחיל מעין וויכוח לגבי הנושא של "ירק נקי", חמותי תענה שזה "עבודה בעיינים" ועובדים עלינו כדי להרוויח כסף ובאמת אין דבר כזה ירק ללא תולעים, ואיך פעם אכלו הכל בלי זה וכו', כמה שניסיתי להסביר ולתעון זה לא עזר כי היא פשוט לא הייתה מוכנה לשמוע משהוא אחר.

לאחר כמה שבתות היינו שם שוב ורק אז "ירד לי האסימון" שאם היא דיברה כך אז כנראה שהיא בעצם משתמשת עם עלים רגילים, ובאמת התאמתה מחשבתי כאשר הסתכלתי במקרר. מצתערת על האריכות אך אני חייבת לציין שאני לא סומכת על הבדיקה שלה של העלים משום שכמה פעמים נתקלתי שהיא לא ראתה דברים קטנים שאני כן ראיתי (קשיו שהיה בו נקודה שחורה) אני בדילמה, לא יודעת מה לעשות, איך להימנע אני ומשפחתי לאכול שם?

בעלי מאוד מבין את החשיבות של עלים ללא תולעים אך כאשר מדובר בהורים שלו זה הרבה יותר מורכב, אך הארכתי מידי ולא נעים לי להאריך עוד, אשמח לקבל את תשובת הרב במהרה, תודה רבה מראש ושוב סליחה על האורך

תשובה

בסד

שלום רב .
היות ובענין הכשרות אנו[ סומכים על עקרת הבית ]אז אנו סומכים .נקודה.כי עד אחד נאמן באיסורים.
לכן אתם יכולים לאכל בלב שלם והכל יבא על מקומו בשלום.
כי היא מנקה את הירק ,אולם אם תמצאי חלילה חרקים בעלים ,אחרי שחמותך בדקה .אז רק לך אין לאכל מבדיקתה יותר .אבל כל עוד שלא מצאת אז יש לנו לסמוך על חזקתה.
מה עוד שהווכוח בן כלה וחמתה עלול לגלוש מעבר ועלים והחרקים.....

חשבי בהגיון, אם כל השנים אכלו אצלם ירק מסויים מדוע שינו את הגישה???
אולי היא נוכחה לדעת כי ....אולי היא מצאה את השיטה לנקות ..אולי זו היתה קניה חד פעמית....אוי לא היה ירק זה בשוק והיתה נאלצת לקנות ולנקות...[כדי לכבד אתכם.]

אין לך לפסוק הלכה מיד ו"להמנע חלילה מלאכול שם.."

אולי בעלך יודע מה שאת לא יודעת ..?אולי הוא יודע כי אימו יודעת מה היא מדברת..
ואינה אומרת סתם.יש לחשוב וללמוד את הענין בכללותו, כי היום מתברר כי חברות רבות כותבים על השקיות של העלים,"ירק ללא תולעים".
[ולא היא].פשוט זיוף או פשוט שגגה או תרגיל פיננסי מבריק.
לכן אין טוב ממראה עניים ובדיקה יסודית אישית.

אז גברתי .לא כדאי לעשות מהומה מלא מאומה.
בברכה

כתבות נוספות