שאל את הרב

יעןץ דחוווףףף!!!

חדשות כיפה הרב דוד לוי 07/04/09 00:59 יג בניסן התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב.

בן זוגי נמצא בתהליך גיור, הוא בתהליך כבר כמעט שנה. השבוע גיליתי שאני בהריון ואיני יודעת מה לעשות.

אני מאוד חוששת שהדבר יפגע בתהליך הגיור ובמיוחד מכך שהילד יוולד מחוץ לנישואין. כרגע המבחן בבית דין נראה רחוק מאיתנו שכן הרב שמעביר את קורס הגיור מגיש למבחן בעיקר את הנשואים ורוב הרווקים שבקורס כבר איבדו תקווה.

באמת שאיני יודעת מה לעשות, אני יודעת שהפלה אסורה ואיני רוצה לעשות זאת שכן זה עובר חסר ישע אבל אובדת עצות ומאוד מאוד מבולבלת...

אודה לך מאוד אם תוכל לעזור לי ולייעץ מיה עליי לעשות..

תשובה

ראשית מזל טוב על ההריון תזכי ללדת בשמחה ובנחת ולגדל את ילדך בבריאות ובאושר.
ברור שאין סיבה להפיל את הילד המאושר שעתיד להולד לך.

אינני יודע אם זה ישפיע על תהליך הגיור אבל כדאי לעשות סדר בדברים ובהשפעתם:
1. גיור בכלל הוא מעבר משמעותי ומסובך שעיקר משמעותו הציבורית ברורה לכם - הצטרפות לעם ישראל וזה רצונו של חברך ויחד עם זאת יש בכך עול אישי ומחיר אישי כבד מאד של מעבר מבן חורין לאדם המחויב בעול מצוות ומשלם על כך מחיר יקר עם אינו עומד בו. דבר ממנו הוא פטור בינתים.

לגבי התינוק שיוולד אין זה משנה - הוא יהודי ע"פ ההלכה ואין לא אבא יהודי בכל מקרה. גם אם חברך יתגייר הרי שהעובר נוצר לפני הגיור. [מסיבה זו בשלושה חודשים שלפני הגיור אסור על המתגייר או המתגיירת לקיים יחסי אישות כדי לדעת איזה עובר נוצר כיהודי ואיזה עובר נוצר אחרי הגיור.

לגביך אימו - את אימו של הילד שיוולד, בכל מקרה. את שמחה לדעת ממי הוא הגיע אבל אין לכך משמעות, את חייבת בגידולו אם תקבלי עזרה מהחבר ואם לא.

לגבי החבר שלך - אני מציע, אם הוא רוצה שימשיך בגיור ברוגע ובנחת, ללא לחץ ואם הוא רוצה להפסיק את התהליך - מבחינתו הוא תמיד יכול לעמוד לצידך

סיכום: בודאי לא להפיל, ולהמשיך בגיור בנחת ובלי לחץ.

חג שמח ולידה קלה ונעימה
דוד לוי

[אולי בגלל תקלה לא קיבלת את התשובה לפני כשבוע - בכל אופן שם יש בסוף שורה נוספת אותה לא כתבתי כאן

כתבות נוספות