שאל את הרב

ימי שבעה נקיים והבעל...

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 08/02/07 19:08 כ בשבט התשסז

שאלה

אני סוחבת את התחושות הללו כבר הרבה זמן ואני ממש מקווה שתוכלו לענות לי ולעזור לי בכך.

התחתנתי לפני חודש וחצי-שמחה ומאושרת ב"ה. לקחתי על עצמי בנישואינו להקפיד על טהרת המשפחה מתוך הבנה שזוהי הדרך הנכונה ביותר.

בקשר עם בן זוגי בהיותנו חברים ידעתי שהוא נופל בשפיכת זרע לבטלה ואף שוחחנו בעניין והעלנו את הקושי בהמתנה בתקופת הנידה כשנהיה נשואים אך בכל זאת חשנו שזה הדבר הנכון עבורנו.

כיום,אני יודעת שבעלי אינו מצליח להתמודד עם הקושי הרב ואף שוחחנו על זה וציינתי בפניו את התחושות הקשות שאני מרגישה לגביי זה והוא מבין אותי ומסכים איתי לחלוטין בכל התחושות אך הקושי רב ולמרות הנסיונות,הוא נופל.

אני מרגישה כעס רב על הציווי הזה מההלכה! מדוע אני צריכה בנוסף ל 7 ימים של נידה לחכות עוד 7? מה הטעם של זה הרי אני כבר לא טמאה. מדוע הקב"ה מציב את האדם בקושי כמעט בלתי אנושי? מדוע האישה צריכה לחיות בתסכול וחוסר הבנה של בן זוגה בדברים אלו? הרי היצר הנשי אינו מקשה כמו על הגברים, ולעולם לא אבין את הדחפים הללו-אז למה אני צריכה לחיות בתחושות קשות אלה לגביי בעלי שעושה נסיונות אך הדבר כ"כ גדול וקשה, ואותי זה מאכזב ומעציב כל פעם מחדש.

אני נמצאת בנקודה מאוד רגישה,אני לא מפסיקה בליבי לכעוס על-בעלי שאינו מתמודד,על הציווי שלא מקל.זה נורא לחיות עם אדם שאני כ"כ אוהבת אך יש לו חולשה נוראית וכתם שחור שאינו מאפשר לי להיות איתו בליבי עד הסוף.

אשמח לתשובות ודרכי התמודדות בקושי זה.

תשובה

שלום וברכה
צר לי לשמוע על המצב שנוצר, אך לדעתי את לוקחת זאת למקום לא נכון!
אני יודע שלפעמים הנשים חשות אשמות ומתוסכלות ממצב כזה אך שוב אין זו אשמתן ואל להן לקחת על עצמם איזו תחושה של אחריות אחמצה או משהו דומה כאילו שיש בהם חיסרון כל שהוא אם הבעל אינו מתנהג כיאות בענין זה.
עצם הדין של המתנת שבעה נקיים אינו איזו חומרה בעלמא וחבל שלעיתים חוסר ידע עם תערובת רגשית גורם לרצון "לשכתב את ההלכה".
הצורך להמתין שבעה נקיים היא הלכה ברורה באופן חד משמעי, כמובן, יש צורך ללמוד את הסוגיה על בוריה ולהבין את השתשלות גזרות חז"ל, לעיתים מי שמעביר את האינפורמציה מפה לאוזן לא מכיר את המושגים ההלכתיים שגרמו לגזרות וחבל שכך, וגם אני לא מתיימר לפרוס כאן את כל גדרי הבנין ההלכתי, אני רק אזכיר שדווקא ירידת הדורות וחוסר הבקיאות הן של הנשים והן של החכמים גרמו לכך.
מי שייצרו גובר עליו גם לפני השבעה נקיים יכול ליפול.
צריך להתחזק בהתמודדוצת מול היצר ולא לקחת את הכשלונות למחוזות שהם לא שייכים לשם!
בברכה

כתבות נוספות