שאל את הרב

ייאוש ,חרדה ודכאון

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 03/05/12 20:57 יא באייר התשעב

שאלה

ב"ה

כבוד הרב שלום.

אני אורלי , אני כמה שנים בדכאונות וחרדות בפחד מהחיים כול פעם זה בא וחוזר ..וכול הזכרונות מהעבר המר , העוונות וחטאים .

אני כול היום בוכה , לא רוצה לחיות ככה כבר נימאס לי מהחיים ואני פוחדת מהם.

אני מנסה לחזור בתשובה אני שומרת שבת , אני כול יום קוראת תהילים ומתפללת בוכה לבורא אין בי כוח כבר אין לי חשק לכלום , אין לי כמעט חברים וגם מי שכן זה לא באמת חברים , המשפחה אף התייאשה ממני

אני בלילות לא ישנה אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי בעבר ניסתי פסיכאטרים עם כדורים אבל תמיד לקחתי והפסקתי ...כי אני לא רוצה לחיות על זה ..כול דבר בחיים שאני מתחילה אני מפסיקה באמצע (לימודים,עבודה) אפילו חבר רציני לחיים לא היה לי , אני בחיים לא אתחתן בגלל העוונות שלי...אני לא יכולה לסלוח לעצמי בחיים אני פוחדת אין לי כוחות בבקשה הרב תעזור לי אני מתחננת לפנייך , הדת היא התקווה האחרונה שלי לחיים.

בברכה, ותודה רבה ומחילה

אורלי.

תשובה

שלום לך.
האמונה בבורא העולם, ושמירת מצוותיו, היא אכן הדבר החשוב ביותר בחיים. אבל מי שחולה, צריך ללכת לרופאים טובים, ולא להסתפק בתפילות ושמירת מצוות.
התאור שלך על חייך (שאת לא נרדמת בלילות, ויש לך חרדות וכו') נותן לי הרגשה שאת סובלת מ"מחלה" כזו או אחרת, ועלייך ללכת לרופא מומחה, ואם הוא יורה לך לקחת תרופות, עלייך לשמוע בקולו, ולקחת תרופות, גם אם זה לכל החיים. בדיוק כמו שאדם שסובל מלחץ דם גבוה, והרופא אומר לו לא לאכול מלח, ולקחת תרופות להורדת לחץ הדם, אז הוא כל החיים לא יאכל מלח, וכל החיים יקח תרופות לפי הוראות הרופאים.

כתבות נוספות