שאל את הרב

ייאוש בעבודת הבורא

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/04/07 01:22 ח באייר התשסז

שאלה

בזמן האחרון אני מרגישה שאני לא מצליחה לקום בבוקר (בייחוד שאני בבית בחופש) ולהתפלל פעם אני אפילו הייתי כמה בבקרים בחופש הגדול ובאמת מתפללת אך בזמן האחרון אני מרגישה ירידה ואני לא מצליחה לקום וגם אולי זה בגלל האופציה של להתפלל מנחה אז אני מוותרת לעצמי ופתאום שוכחת ורואה שעבר זמן מנחה ואז עובר גם ערבית ואז אומרים מחר נתפללל באמת וזה לא קורה אין לי יותר את הדחף להתפלל ואי רוצה בכל ליבי להידבק לקב"ה אך הרצון רחוק מהמעשים כשאני בכל זאת זוכרת אני בכל זאת מתפללת אבל אולי לא בכוונה שלמה אך בעיקר בתפילת שמונה עשרה אני יותר מתכוונת ששם אני מרגישה יותר בדיבור עם הבורא. אולי המצב כך משום שאני מרגישה שיש כל כך הרבה דברים שדרושים תיקון אצלי לשון הרע כבוד הורים אהבת האחר הכוונה בתפילות ברכות ועוד הרבה ומרוב שיש הרבה אתה לא מצליח לעשות דבר כראוי! ועוד אתה משתגע מכל הדיעות שיש לרבנים בעניינים שונים כמו חברה מעורבת וכו' ואתה לא יודע איפה לעמוד במי לבחור ואתה נכנע ולא יודע כבר מה לעשות עם עצמך.. וכבר הייאוש משתלט עליך ואין לך כח להמשיך אתה מרגיש בור שלא יודע כלום על הארץ על רבנים ואתה מרגיש שאתה כל כך ריק שכמה שתלמד שום דבר לא יכנס.. אולי צריך בשביל זה עבודה על המידות אבל אני כבר לא יודעת במה להתחיל איך העולם הזה יותר מידי מסובך בשבילי יש כל כך הרבה דברים ואתה לא מצליח כלום.. אשמח אם תעזזרו לי למצוא את דרכי ולדעת מה לעשות בהמשך..!

תשובה

שלום יקרה.

איזה כיף שיש לנו תורה כזאת , שנותנת לנו כל כך הרבה מקום ללמוד ולהתפתח, ושכמה שנלמד ונלמד תמיד יהיה משהו חדש לדעת בה...

את לא צריכה להלחץ משום דבר, בשביל זה אנחנו חיים- בשביל להתקדם ולהתפתח!
בכל יום אנחנו צריכים לקום בבוקר ולחשוב עם עצמנו- מה אני יכול לעשות היום כדי להיות יותר טוב ממה שהייתי אתמול.
זה תקף לתפילה, לכיבוד הורים, לעבודת המידות, להכל!
יש כל כך הרבה מקום להתקדם ולהשתפר! בגלל זה אף אדם אינו מושלם...
מה עושים?
בטוח שלא נכנסים לייאוש!!
להיפך, מנסים להתקדם לאט לאט במה וכמה שאנחנו יכולים!
אם דיברת על תפילה- תתחילי מתפילה שנוח לך להתפלל. בבוקר תגידי ברכות השחר (אם את מפחדת לשכוח תרגילי את עצמך לומר אותם בדרך לביה"ס, או מיד כשאת קמה- זמן קבוע שתמיד תזכרי ושאין לו תחליף..) ותפילה שלמה תתפללי בזמן שנוח לך. אם יש לך הפסקה בצהרים ויותר נוח לך אז תשימי תזכורת לצהרים ותקפידי על מנחה.
הדברים צריכים להעשות לאט לאט שלב שלב, אי אפשר לעבוד על הכל ביחד.
קשה לך להתכוון- תבחרי קטע מסויים בתפילה, תלמדי אותו לעומק (מהו אומר וכו'..)ותתמקדי בו.. וכל ]עם לאט לאט תוסיפי לך עוד קטע ועוד אחד..
וכך לגבי כל דבר שאת רוצה- בשלבים, תתחילי בקטן וכל פכם תוסיפי לך..
את עוד צעירה, יש לך עוד הרבה זמן להתקדם ולהשתפר..
קודם כל תתחילי, ואף פעם אל תתייאשי!!!

בהצלחה!
ואם את צריכה משהו, את מוזמנת לכתוב לי שוב..

שלך,טל.
tlalosh@shoresh.org.il

כתבות נוספות