שאל את הרב

יום פטירתה של רחל אימנו- דחוף בבקשה...

חדשות כיפה הרב אורי ליפשיץ 28/10/09 10:17 י בחשון התשע

שאלה

שלום רב!

מחר לקראת יום פטירתה של רחל אימנו אני רוצה לקרוא תפילה עבורה, ולהתפלל לקב"ה! האם ניתן לעשותזאת שלא בקבר שלה, אלא בבית?

מצאתי באינטרנט את התפילה הבאה:

קומי רחל אמא קדישא עקרת הבית, עליך נאמר ויעבוד יעקב ברחל שבע שנים, קומי ובקשי רחמים מלפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא על בית ישראל אשר בצרה גדולה אנחנו זה כמה מאות שנים קוראים בשם ה' ומאמינים בו ובתורתו, וכמה אלפים מסרו עצמם להריגה ולשריפה על קדושת שמו יתברך.

קומי רחל מלכתא קדישא חביבא שפירתא, עליך נאמר "ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" ועליך נאמר "ויזכור אלהים את רחל ויפתח את רחמה" קומי לעורר הרחמים והתפללי לפני אבינו אב הרחמים עלינו ועל כל ישראל אחינו כי את אמנו ואנחנו בניך ודרכה של האם להמליץ טוב בעד הבנים.

קומי והמליצי טוב עלינו לגלגל הרחמים הגדולים והרבים עלינו, רחמים דעתיק יומין, קומי והמליצי טוב והתפללי עלינו לפני אבינו אב הרחמן על ילדי בית ישראל יונקי שדיי וגמולי חלב תינוקות של בית רבן.

רחל אמא קדישא עליך נתנבא ירמיה: כה אמר ה' קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להנחם על בניה כי איננו: כה אמר ה' מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעלתך ושבו מארץ אויב: ויש תקוה לאחריתך נאם ה' ושבו בנים לגבולם: התחזקי והתאמצי בתפילה ובתחנונים וקראי אל ה' שומע תפילה כי חנון ורחום הוא רב חסד ומרבה להיטיב, ככתוב טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו. התחזקי והתאמצי בתפילה למען יונקי שדיים וגמולי חלב תינוקות של בית רבן שלא חטאו, שהם תלויים בנו ואנו תלויים במי שאמר והיה העולם, קראי אל ה' בחזקה בזכות מעשייך הטובים ובזכות טוב לבבך וצדקתך.

רחל אמא קדישא, אמנו המעטירה, תהי אזנך קשבת לדברינו אלה כי בצרה גדולה ועצומה אנחנו אשר לא נהייתה ולא נשמעה ודלונו עד למאד, הנה כתוב בתורה "לא תראה את חמור אחיך או שורו נופלים בדרך והתעלמת מהם הקם תקים עמו", הנה כתוב בנביאים "ומבשרך אל תתעלם" הנה רחמי האם מצויים על הבנים, על כן חושי וחלי נא פני אל ויחננו.

ויאמר בבכי ובתמרורים:

קומי רחל מטרוניתא קדישא עליך נאמר רחל מבכה על בניה, קומי וסדרי מילין קמי קודשא בריך הוא, קומי וזילי לדמיכי דחברון: אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה, ומשה רעיא מהימנא, ואתערו לגבי שכינתא דאתמר בה אני ישנה בגלותא, וקינא דאיהי ירושלים חריבה,

תשובה

ערב טוב

אינני בקי בנושא תפילות בקברים, אך נלענ"ד שאין הבדל בין נשיאת תפילה זו במקום המזוהה עם קברה של רחל אימנו או בביתך.

ההגעה היא מירושלים, בחלקה הדרום מזרחי. כמדומני שבתאריך זה ישנן הסעות מסודרות מירושלים אל מתחם קבר רחל.

כל טוב

אורי

כתבות נוספות