שאל את הרב

יום העצמאות הלל או לא?

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 24/04/07 14:43 ו באייר התשסז

שאלה

בע"ה

שלום לכבוד הרב,

אני נוהגת לרקוד ביום העצמאות, לשמוח ולומר הלל.

הבנתי שיש דעה שאומרת שלא אומרים הלל וגם החזון איש אומר שאין לנו שום סמכות לקבוע יום לדורות וביחוד שמדובר בספירת העומר שבה למנהג הספדים לא שומעים מוזיקה כלל אז איך זה שיש לנו את הסמכות לקיים הרקדות באותו זמן? אני מכירה בעובדה שיום העצמאות זה יום ע-צ-ו-ם!! ונס גדול חל בו אבל התנאים שהיו גדולים מאיתנו ומכל גדול דור וזה ברור קבעו אחרת. השאלה שלי היא איך זה מסתדר עם הצורה שבה אנו חוגגים את יום עצמאות היום?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

יהודי שומר מצוות, כאשר נולד לו בן או בת בימי ספירת העומר, מרגיש שמחה גדולה, עד כדי דמעות של שמחה ואושר הנקוות בעיניו. כעבור שנה, או כעבור 59 שנים, באותו היום, ביום ההולדת, ירגיש שמחה, אם כי, פחות מאשר ביום הלידה עצמו.
ביום שהוכרזה המדינה, שמחנו במדרגה של "היינו כחולמים". מאז, ביום ההולדת, אנו שמחים גם כן. ומי שמרגיש כי הקמת המדינה היא ציון דרך חשוב במהלך ההיסטוריה הישראלית, שמח ב"יום ההולדת" שמחה גדולה, ומבין כי הדרך לבטא שמחה גדולה זו היא אמירת "הלל". וזו הסיבה שאנו מציינים יום זה בריקודים ומחולות, וסעודות וכו'.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות