שאל את הרב

טיפ מספר 1 לנושא החודשי- גאולה.

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/03/07 22:52 ז בניסן התשסז

שאלה

בעקבות פרעות רבות שהתרחשו ליהודים, ניגשו התלמידים אל רבם ושאלוהו: "רבי, איך אפשר בכלל להאמין בגאולה? הרי המצב כל כך נורא! פרעות ביהודים, התבוללות, קשיי פרנסה, מחלות, איפה אנחנו ואיפה הגאולה? איך אפשר במצב כזה להמשיך ולהאמין?"

ענה להם הרבי במתינות: תלמידי היקרים, ממי אנו לומדים את עניין האמונה בגאולה? מהעבדים במצרים.

עליהם אנו יכולים לשאול, מנין היה להם הכוח להינשא? כיצד הצליחו להקים משפחות וללדת בנים, וראו אותם טובעים במים ולא חדלו? איך אפשר להבין את התקווה המטורפת שמנעה מהם את היאוש ואת ההשלמה ואת החידלון? איזו אמא תראה שמטביעים את בנה, ותחפוץ בבן נוסף שגם אותו יטביעו, ותלד בן נוסף שגם אותו ישחט פרעה?

איך מוכנה ילדה, שראתה במות אחיה, להינשא וללדת בנים שעתידים למות מיד?

כי הם ידעו.

כל אחד ואחד מבני אברהם, יצחק ויעקב ידע – שתבוא גאולה, ושהיא קרבה והולכת. היום או מחר, או בשבוע הבא, ייגלה אלוקי האבות, וישלח להם שליח מושיע, בכוחו ובשמו הגדול.

הם לא עברו את השער החמישים, אבותינו במצרים, והתקווה להיגאל בערה בהם. כל לילה האמינו שבבוקר יפציע להם שחר של חרות, ואם עוד לא זרח היום, יזרח בלי ספק בעוד יום או יומיים.

לכן יכלו לשאת את הכאב הנורא ואת הסבל, כי כל יום נשא בחובו תקווה חדשה, אמיתית ופועמת.

תקוה בעוצמה שאנחנו בכלל לא מכירים...

(הרב ארז משה דורון)

למאמר הפתיחה בנושא-https://www.kipa.co.il/noar/n_show.asp?id=19081

חודש טוב!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות