שאל את הרב

טהרת המשפחה

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 18/02/07 11:01 ל בשבט התשסז

שאלה

שלום!

קצת קשה לי לשאול או יותר נכון להתוודא,אני אישה דתייה,בת 28,נשואה ואם לשלושה,אני ובעלי משתדלים להנהיג את ביתנו על ברכי היהדות,גדלנו בבתים מסורתיים מינוס,ואנו משתדלים לעלות מעלה מעלה,בעזרת שיעורי תורה וקבלות חדשות מפעם לפעם,אך בנושא טהרת המשפחה,הייצר חזק,חזק מאוד,בגדול אנחנו שומרים על טהרת המשפחה,אך לא כמו שהיינו רוצים,בעבר אפילו עשינו תיקון שנינו יחד,צום,צדקה,אני עשיתי כפרות וכו' (בעצת רב),

אך שוב לאחרונה חטאנו בזה,אני בוכהומתפללת לקב"ה שיעזור לנו,אני יודעת שאפילו אם רק אני הייתי חזקה,זה היה מספיק,אך אני לא!

אני מודעת לחומרה,אני רוצה לנצח את היצר ולא יודעת איך,החלטתי פשוט ללמוד את הנושא יותר ואולי בעקבות זה אתחזק,אך כששמעתי שיעור תורה על כך ירד לי החשק ללכת למקווה,זה גרם לי לאבד את התקווה ולהבין שבזה לא אכפר על המעשה ובטח שלא בעלי,אני כמובן אלך,אך לא ארגיש טהורה,אני רוצה לפתוח דף חדש ולדעת שאנחנו טהורים ושכיפרנו על מעשינו ואז לא להיכשל יותר,כבוד הרב,אנא ממך אם יש עיצה איך לנצח את הייצר ואיך לכפר על מעשינו,אנא ממך עזור לי.

מצטערת על אורך השאלה ותודה מראש.

תשובה

יישר כוח על מאמציכם הכנים. חז"ל לימדונו שלפי הצער - השכר, ולכן ההשתדלות והמאמץ אינם לשווא, וכשתצליחו לעמוד ביצר, תהיה מעלתכם גדולה במיוחד.

לגופו של עניין חכמינו ז"ל הבינו היטב את הבעיה אותה את מתארת, והם אף הקדימו לה תרופה המורכבת מכמה סממנים, והם דיני ההרחקות שבין אישה לאישה בזמן שהם אסורים בקירבה גופנית. דיני ההרחקות מפורטים בכל הספרים העוסקים בהלכות טהרת המשפחה, ולאור המציאות שאת מתארת, נראה לי שעליכם להקפיד עליהם באופן מחמיר ורציני ביותר, והדבר יסייע בידכם שלא לבוא לידי עבירה. כך לדוגמא תקפידו על הפרדה משמעותית במיוחד בין המיטות (אפשר אף להניח שידה ביניהן), וכך בשאר ההרחקות: הנחת היכר בשולחן, מסירה מיד ליד, הסתכלות במקומות מכוסים וכו' - הקפידו לבצע את ההרחקות בצורה היותר קפדנית.
כפי שציינת, הרבה תלוי בך, ולדעתי עליך לשים לב להופעה חיצונית מושכת בימים המותרים, ולהיפך בימים בהם אתם אסורים. השאירי את האיפור, הבושם והבגדים היפים רק לימים המותרים, והימנעי מהם בימים האסורים.

מעבר לכך, בהתאם לגישה הכללית של ההלכה, עליכם לשים לב מה הגורמים שמביאים אתכם להיכשל, ובהתאם לכך תוכלו לקבוע כללי התנהגות נוספים שירחיקו אתכם מן העבירה.
אני מאמין שאם תאמצו את הגישה ההלכתית של חז"ל כפי שהסברנו, תצליחו להתחזק ולהתגבר ושכרכם הרבה מאוד.

בברכה נאמנה
רונן לוביץ
ואני מאמין שאם תקיימו אותם

כתבות נוספות