שאל את הרב

טבעת לגבר

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 21/08/05 00:14 טז באב התשסה

שאלה

שלום כבוד הרב, למה גבר נשוי לא עונד טבעת?הרי בשביל לקדש אישה מספיק חפץ שווה פרוטה השייך לבעל. ועניין הטבעת, אם אני מבין נכון, הוא סימן אוניברסלי מוסכם, המראה שאישה זו נשואה. אך לאישה נשואה יש גם את חיוב כיסוי הראש מהתורה, שזה סימן כשלעצמו. כשהפנתי את השאלה לאנשים, ענו לי שגבר לא ילבש כלי אישה. לדעתי זו לא תשובה מכיוון שיש טבעות לאישה ויש טבעות לגבר, בדיוק כמו חולצה לאישה וחולצה לגבר. ואם בכל זאת, זאת התשובה, אז למה אין לאיש שום סימן אחר? הרי כיום גם לאיש, בדומה לאישה, מותר להתחתן רק עם אחד מבן המין השני.

תשובה

בע"ה
נתחיל מהתחלה, אשה עונדת טבעת כי זה נחמד ויפה לה ולא בגלל סימן . סימנים יש אחרים ובכלל,לא צריך סימנים . היא יודעת שהיא נשואה גם בלי תזכורת. כל ענין הסימן הוא אמנם אוניברסלי אבל רק בין אומות העולם ששם הפריצות גדולה והם צריכים סימן כדי למנוע "טעות ". אנחנו שומרים על צניעותינו ולא זקוקים לסימנים.
גבר לא עונד טבעת כשם שאינו תכשיטים אחרים. אין אצל הגברים את הצורך הנפשי להתקשט ולהיראות יפה בעיני השני ולכן לא הולך עם צמיד או שרשרת וגם לא טבעת.
בענין הקידושין, הקידושין בטבעת הם מכיון שבטבעת יש בודאי שוה פרוטה ,וכל אשה שמחה לקבל טבעת. אח"כ היא אוהבת להתקשט באופן קבוע בתכשיט שאותו קיבלה מבעלה היקר ביום חתונתם ושמחת ליבם. זה שהנוצרים אימצו את המנהג לעצמם כמו כל מיני דברים אחרים זה לא משנה לנו .הם גם המציאו החלפת טבעות ועוד דברים שאין בהם שום דבר אמיתי ומי שנוהג כמותם רק מראה שאינו מבין כלל מה זה קדושין ונישואין.
בברכה,אליעזר

כתבות נוספות