שאל את הרב

טבילה עם הבעל

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 20/08/07 21:42 ו באלול התשסז

שאלה

שלום רב.

במקום בו אני גרה אין בלנית במקוה ונהוג שכל אחת מזמינה את חברתה לבוא איתה לטבול או הולכת לבד.

אני מקפידה שמישהי תבוא איתי, והיתה לי חברה שהיתה באה איתי באופן קבוע ואני הייתי הולכת איתה. כעת היא תקופה ממושכת לא תהיה בבית ועלי לטבול בשבוע הבא.

האם מותר שבאופן חד פעמי בעלי יבוא איתי למקוה ויבדוק את כשרות הטבילה (יסתכל רק על גבי כשאהיה כבר במים) או שעדיף ללכת לבד. אני מתביישת מאד לקרוא למשהי אחרת כי אני לא ממש מכירה וזה לא נעים לי בכלל.

אודה על תשובתך.

תשובה

בע"ה
שלום רב,
ראשית, אני מוכרח להעיר על המנהג הלא טוב של טבילה עם חברה. בלנית היא לא רק אשה, אלא בעלת מקצוע, היא יודעת לפתור בעיות, לכוין לפתרונות שאשה לבד היתה חושבת עליהם, עולה על תקלות במקוה, ועוד ועוד ועוד.

ולשאלתך, הדבר הנכון הוא לבקש בכל זאת מאשה, (אולי עדיף מיהי שהבלנית או הרבנית תמליץ עליה, ודוקא לא חברה שממנה לא נעים לך, )שתהיה איתך במקוה. יש לכך כמה סיבות, קודם כל הלכתית, אין היתר לבעל לראות את אשתו לפני שהיא טובלת ועולה מהטבילה טהורה. מעבר לכך, לו יצויירשבמקרה תבא אשה אחרת באותו זמן או תעבור ליד המקוה , עלולה להיגרם לה אי נעימות גדולה, ושלישית גבר אינו רגיש לענייני חציצה ושאלות מקוה אחרות, כך שאם את תתלבטי במשהו, מי שמתאימה לעזור לך זו אשה ולא גבר אפילו הוא בעלך.
לכל הדברים הללו יש לי לא מעט ספורים מנסיון רב שהצטבר.
לסכום - לא טובלים עם בעל במקוה אלא עם אשה,
ואולי זו הזדמנות לכך שתיזמי שתהיה בלנית קבועה או כמה קבועות, שאיתן כולן טובלות, אחרי שמתרגלים לכך, זה פותר המון בעיות של אי נעימות.

כתבות נוספות