שאל את הרב

חתונה רצויה-אך מסובכת..

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 11/12/06 22:24 כ בכסלו התשסז

שאלה

שלום..

אני בת 19 משרת שנה שניה בשירות לאומי.

לפני כחודשיים/שלוש הכרתי בחור (מדהים!)מאחת ישיבות ההסדר בארץ.

בתחילת הקשר דיברנו די בגדול על חתונה בסוף שנה.. עם הזמן הסתבר שקשה מאוד לשמור נגיעה..(אני התחזקתי רק בחצי שנה האחרונה והוא לא יצא מעולם עם בחורה,ולא היינו מודעים לקושי באיסור נגיעה..)והגענו למסקנה שאנחנו רוצים להתחתן כמה שיותר מוקדם (לגבי השירות-או שאעבור לשירות באזור הישיבה, או שהוא יעבור לישיבה קרובה לשירות,וכככה לא נפסיד כלום..)

אני באה ממשפחה דתיה, די חפיפניקית..אחים שלי הנשואים התחתנו בגיל 22 בערך.. וגם זה אחרי קשר של שנה-שלוש עם בן הזוג(מיותר לציין שהםלא שמרו איסור נגיעה..) ואין אצלנו מספיק מודעות לקושי באיסור נגיעה. החלטתי לשתף את הורים שלי בנושא החתונה- ואמא שלי לא כ"כ הייתה בעד.. מצד 1 קשה להחזיק יותר מדי מעמד, מצד 2 אין אישורים מלמעלה.. מההורים. מצד 1 אני לא רוצה ללחוץ את אמא שלי,כדי שלא יווצרו מתחים, מצד 2 אני רוצה "להזיז" עיניינים כמה שיותר מהר.. (בנוסף אני התחלטי קורס פסיכומטרי= לפחות3 חודשים עד שאסיים..) והבחור לוחץ על חתונה...מצד 1 אני מחכה לרגע להתחתן איתו, כי אני באמת מרגישה ובטוחה שזה הוא..אבל מצד 2,המשפחה ממש נגד.. מה לעשות!??!

תשובה


שלום לך.

קודם כל אפתח באמירה שאני פותח איתה תמיד בשאלות אלו: קשה מאוד לי שאיני מכיר אתכם לייעץ בנושא כזה הדורש היכרות ודיון מעמיק. בכל זאת אתן לך כמה נקודות למחשבה:
ראשית, לא טוב לעשות דברים רק כדי להמנע מבעיות! בייחוד כשמדובר בחתונה האמורה להשפיע על כל חייך - לא טוב שתחליטי להתחתן רק כדי להמנע מאיסור נגיעה. ההחלטה צריכה לנבוע מתוך הכרה שזהו אכן האדם איתו את רוצה לבנות את חייך, שאיתו תוכלי להגשים את כל מאוייך. אכן, זה קשה להתגבר אך אם חכמינו דרשו זאת כנראה שזה אפשרי.
אני מציע לכם לשבת ולדון ביניכם בדברים ולקבל על עצמכם יותר להשמר בדבר.
בקשר להורייך - אני מציע שתשבי איתם ותגיעו לעמק השווה לגבי תאריך של חתונה. אולי בנתיים תתארסו כך שתרגישו שהתהליך החל וזה ייתן לכם שלווה ושקט נפשי להמשיך לבנות את המערכת יחסים ביניכם עד שיגיע העת בו גם הורייך יסכימו על חתונה.

בתקווה שעזרתי, ואם לא אנא פני בשנית
אריאל

כתבות נוספות