שאל את הרב

חתונה לפי ההלכה ללא רישום ב: ת.ז

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/06/07 01:36 ח בתמוז התשסז

שאלה

שלום!

אני גרוש 2 ילדים שמגדל בגפי בירצוני לשאת אישה אלמנה -גיורת] 1 ,על פי דת משה וישראל, אך אין לי עיניין להירשם או להיות כפוף לבריוקרטיה של הרבנות או כל מגע מול הרבנות !

האים ניתן להזמין רב מ"צהר" רק לחתן אותנו בילבד ?? שהרי זו מיצווה [וחבל שהקשר שלי עם זוגתי לעתיד כבר מעל שנה] לא יקבל גושפנקה מול בורא עולם!!!בילבד!!!בלי טפסים ופרוצדורה של רבנות??ראיתי שם המון שחיתות כשהיתגרשתי ואף אילצו אותי לשלם "שלמונים" כדי לזרז תהליכים ממש הגעיל אותי!!!

תשובה

שלום וברכה
קודם לתשובה אני מבקש לומר שני דברים הקדמה:
א. אני מאוד שמח בשמחתך, ובכך שאתה מצליח להקים בית חדש, וגואל אלמנה גיורת מבדידותה. אני מברך אתכם כי תזכו להקים בית מלא אהבה ושלום, קדוש וטהור בישראל.
ב. מאוד כאב לי לקרוא כי ראית שחיתות במהלך הגירושין, ואם אכן מדובר בשלמונים – מדובר בדבר מה איום ונורא. לו הייתי יכול הייתי שותף יחד אתך בביעור השחיתות מעולם שרותי הדת.

לעצם העניין,
קיימת חשיבות עליונה לערוך חופה רק במסגרת הרשמית, בשל העובדה שזו הדרך היחידה למנוע אנדרלמוסיה בעולם החשוב ביותר – קדושה המשפחה בישראל. שווה בנפשך שלא היה רישום – כמה ממזרים וכמה תהומות היו נפערים בישראל. על כן, נכון יהיה לעשות את שלב הרישום בעולם הרבנות, מתוך אחריות לקדושת כלל האומה הישראלית, ואף שאולי יש אנשים שלא נהגו שם כשורה, החשיבות של הרישום היא כה גדולה שיש לעשות את הדברים בדרך זו.


כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות