שאל את הרב

חלום על גוש קטיף

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/08/07 12:56 כב באב התשסז

שאלה

שלום וברכה..

לא מזמן חלמתי על גוש קטיף ובחלום חלמית שאירגנתי הפגנה,ובכיתי המון,ודברתי עם מלא אנשים.

בכל אופן למחורת קיבלתי מלא אימיילים על גוש קטיף,הסרט המרגש והמצצמר "חלום קטיף" שודר באותו יום,מלא צירופי מקרים!

אין ללי קשר אישי או משהו מיוחד חוץ מזה שאבא שלי סירב פקודה בפינוי(אבי שיחיה שוטר!)

אני מרגישה שאני חייבת לעשות עם עצמי ועם החלוום הזה משהו!!

מה אני יכולה לעשות?!

בשורות טובות וישעות!

תשובה

שלום לך צדיקה.
אני מאוד מעריך את הדבר, שלמרות כל הקושי, למרות הזמן הרב שעבר מאז הגירוש, שנתיים, את עדיין מרגישה עד כמה הדבר חי אצלך, עד כמה אותו אירוע איום, חי בתוכך, מראה עד כמה את קשורה לנושא, עד כמה יש לו משמעות על החיים שלך.
כשאנו מתעסקים בנושא החלומות, חשוב שנדע שיש שני סוגים של חלומות, ישנם חלומות שהם השתחררות של דברים שהיו חבויים בתוכנו, ביום יום. ביום השכל שלט, ולא נתן למחשבות ולדמיונות לפרוץ את הגבול, מסיבות שונות, ולכן כאשר מגיעים ללילה, השכל ישן, והמחשבות והדמיונות עולים. כאשר אדם חי בדברים של איסור, במחשבות של איסור, גם בלילה המחשבות האלו ישלטו בו, אך כאשר המחשבות שלו יהיו על דברים חשובים גם החלומות שלו יהיו על דברים גדולים וחשובים.
אדם שדבר חשוב לו, וחי אצלו גם סיכוי גדול שהוא יחלום על הדבר, ואין בכך רע אלא טוב, זה מגלה למה האדם קשור, מראה איפה האדם מונח בעצם טבעו.
חלום זה איננו בא לקדם את האדם, איננו מסר אלוקי, אלא גילוי מקומו החופשי של האדם, גילוי שיכול לתרום לו, להראות לו על מה הוא צריך לעבוד, מה הוא צריך להמשיך ולהשקיע.
וישנו חלום שהוא חלק של נבואה, דבר אלוקים אל האדם. חלום זה הוא עליון מאוד, מרומם מאוד, משפיע מאוד, ונותן מסר לאדם מה הוא צריך לעשות הלאה. חלום זה של נבואה, דורש גדלות עצומה. רוב רובנו לא מגיעים לחלומות כאלו, וגם אם יש לנו לפעמים שביב של חלום עליון, זה רק שביב שלא משפיע עלינו באופן מיוחד.
איך מבדילים בין הדברים? אם יש אמירה אלוקית בחלום, לא נשאר מקום לספק, אבל כשאין דבר כזה, איך יודעים אם החלום הוא חלום נבואי, או חלום אנושי טבעי?
הדרך היא לחשוב בעצמנו, האם חשבנו על הנושא קודם השינה, האם הנושא עלה במוחנו באותו הזמן, ודחינו אותו מכל מיני סיבות, או שהוא עלה באופן פתאומי בלי כל הסבר.
במצב שלך, נראה לי בראיה פשוטה שהחלום שלך הוא חלום אנושי, חלום שנובע מהחשיבות שיש לך בנושא, מההשפעה שהוא משפיע עליך ולכן גם בחלום את רואה דברים הקשורים לנושא. זה טוב, זה חשוב, וזה בריא, אבל זה לא נבואה.
צירוף מקרים כמו שאת כותבת, אין לו כל כך משמעות לדעתי, שהצירוף שאת מרגישה כמיוחד כל כך, הוא גם יכול להיות טבעי, שהרי אנו ממש קרובים לשנתיים לאחר הגירוש, והגיוני שכמו שאצלך היתה התעוררות גם אצל אחרים יש התעוררות ורצון להבליט את הנושא, להעלות אותו כמה שיותר מעל השולחן.
לכן, לדעתי לא כדאי לעסוק יותר מידי בחלום הזה, אלא להמשיך הלאה, להמשיך ולהשקיע את עצמנו במה מתקדמים ואיך עושים את רצון ה´.
בברכה
יצחק.
Zahig2@shoresh.org.il

כתבות נוספות