שאל את הרב

חינוך

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 22/10/01 15:06 ה בחשון התשסב

שאלה

לאור המצב החינוכי ברבים מן הישיבות התיכוניות ואין כאן המקום לפרט את הבעיות הרציניות בפנימיה , את בעיות תופעות החילון, את האוירה של "איש הישר בעניו יעשה" וכו'

האם לא עדיף שילד ילמד בתיכון דתי אקסטרני, במגמה מוגברת ביהדות שממנה יוכל אם ירצה להמשיך לישיבת הסדר או לכל מערכת חינוך גבוהה אחרת כמו כל בוגר ישיבה?

אשמח לשמוע את עצתך ניתן לשלוח לי את התשובה לאימייל שלי אם לא יהיה לך נח לפרסם תשובה ברבים בשל המכשולים שידועים לי מראש בעצם השאלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לאילן,

הנושא שהעלית לדיון מורכב מנתונים רבים ומשתנים שקשה להוציאם מהשאלה ועל כן התשובה תהיה במישור העקרוני בלבד.

לעולם אין אנו מקדשים את המסגרות מצד עצמם ובודאי לא את שמותיהם של המסגרות. נשתדל תמיד לבקש לעשות את הטוב והישר בהתאם לאפשרויות.

לכל מוסד יש מאפיינים משלו, יש כאלה השמים דגש על יחס אישי או חינוך חברתי ויש כאלה המתמקדים בלימוד התורה.

אי אפשר להכליל ולקבוע שבכל הישיבות התיכוניות יש בעיות בפנימיה אם כי אין להקל בכך ראש. מאידך היסוד של "הווי גולה למקום תורה" גם לו יש מקום בהתייחסות לחינוך לחיי תורה.

גם טיבה של האלטרנטיבה בבית צריכה בדיקה, שהרי לא בכל בית קיימת חברה וסביבה חומה המחזקת להקפדה במצוות.

אשר על-כן, נראה לי להציע את השיקולים המרכזיים שאמורים להנחות בבחירת מוסר לימוד:
1.התרחק מחבר רע או באופן החיובי "קנה לך חבר". שאלת אופיים של החברים הלומדים בכיתה או בישיבה הינה בעלת משקל בקביעת מקום הלימוד.
2.רמת יראת השמיים אותה מבקש המוסד להקנות.
3.רמת הלימודים בתורה ובשאר התחומים.
4.שאלה ההימצאות בבית או בפנימייה הינה שאלה משנית שגם היא צריכה להיות נידונה לפי הפרמטרים שהועברו.

בברכה, הרב דוד סתיו


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות