שאל את הרב

חילול שבת באונס

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 12/07/06 22:55 טז בתמוז התשסו

שאלה

אני מדריכה בתנועת עוז ביישוב לא דתי עד היום לא קרה לי שאכלתי לא כשר, השבת היינו שם ולא היה משפחה דתית פנויה לאכול אצלה סעודת שבת, וחניך חילוני הזמין אותי לאכול אצלו, שבאתי שמתי לב שהם בישלו את האוכל בשבת ומחוסר נעימות אכלתי אני מרגישה ממש לא בסדר אם אצמי האם אני יכולה לתקן איך שהוא?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה


שלום.

אכן זה לא בסדר אבל אסור לך לשקוע בייסורי מצפון או בדיכאון בשל כך כי כבר עצם השאלה מוכיח על תהליך של חזרה בתשובה פנימי שמתרחש אצליך.
והתיקון כולל לא רק חרטה על מה שהיה אלא גם קבלה לעתיד .ובמסגרת זו כדאי לך ללמוד על בסיס יומי או שבועי הלכות שבת ולחזק בתוכך את הקשר שלך אל השבת ואל המשמעות של השבת.
ואולי להכין מערכי פעולות עם החניכים על הנושא הזה דווקא.

ובאופן כללי תשאי בגאון ובגאווה את ה"מותג" שאת שייכת אליו .כי המותג הזה הוא הרגש הדתי שלך. ואין כזה דבר שאת תרגישי לא נעים לשאת אותו בגאון ובגאווה.
ונניח שאת היית צמחונית או טבעונית והיו מגישים לך בשר אז מותר לך לשאת בגאון את הייותך צמחונית ולומר למשפחה. "סליחה אבל אני צמחונית ולכן אני לא אוכלת את זה" זה דבר מקובל וברור וגם מי שלא אוכל אוכל חריף יכול לומר את זה ולא להרגיש לא נעים ו"לחנק" עם אוכל חריף רק בגלל ה"לא נעים".
תחשבי על זה.


בברכה,

עוזיאל אליהו,
.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות