שאל את הרב

חטא עריות

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 14/10/07 08:42 ב בחשון התשסח

שאלה

בס"ד

שלום רב!!!

שאלתי היא כזו קראתי שעל שלושה דברים שהאדם יהרג ובל יעבור גלוי עריות, עבודה זרה ושפיכות דמים. שאלתי האם בעל ואישה נשואים שאינם שומרים על חוקי נידה הם נכשלים בעריות?

שאלה נוספת, אנשים שהיו רחוקים מדת ומצוות ואכן חטאו בחטא זה יותר מזה, בעל ואישה שהיו במסגרת הנישואים וכשלו בחטא הניאוף האם גם זה גילוי עריות? האם כשכשלו ולמעשה לא ידעו עד כמה חמור המעשה הזה? האם חיללו את שם השם? משום שעל שלושת דברים אלה אומרים למות על קידוש השם ולא לעבור. מה התיקון במקרה זה? מי שחטא בחטא גלוי עריות ולא היה מודע עד כמה חטא זה חמור? לתשובתכם אודה.

תשובה

שלום וברכה

א. בעל ואישה שאינם שומרים דיני נידה עוברים על איסור כרת שהוא חמור מאוד. יש דיון בין הפוסקים האם איסור נידה הוא איסור עריות וחל עליו ייהרג ואל יעבור. ברם, גם אלה האומרים שאין זה איסור עריות רואים בזה חטא חמור מאוד.

ב. בעל ואישה שנאפו עשו את הגרוע ביותר בין בני הזוג הנשואים. הם צריכים להיכנס למהלך ארוך ומסובך מאוד של תיקון ותשובה, ואין זה פשוט כלל. העובדה שהם עשו זאת בשוגג היא מקילה יותר. ברם, בשל העובדה כי ניאוף הוא בין הדברים שדרך בני אדם לראות אותם כחמורים גם בלי מצוות התורה לא ניתן להתייחס לכך בקלות.

ג. בשעה שהם רוצים לתקן את הדברים כדאי שיתייעצו באופן אישי עם רב כדי שיורה להם דרך תשובה.

כל טוב ושלא נדע

הרב יובל שרלו

כתבות נוספות