שאל את הרב

חטא עם אשה נשואה

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 28/09/08 23:19 כח באלול התשסח

שאלה

כבוד הרב,חטאתי עם אשה נשואה.(אני נשוי)

אני מרגיש כל כך רע שאם לא הייתי נשוי הייתי מוכן לארבע מיתות בית דין,הרגשה נבזית.

כאילו אין לי יותר חלק בעולם.

אני רוצה לשאול אם יש לי תיקון?

או שדיני נחרץ.?

ותשובה אמיתית,אם אפשר גם הדין היבש וגם מהקבלה

ואם יש לי עדיין תיקון ועדיין הקב"ה לא ויתר עלי אני אשמח לדעת מה התיקון

בתקווה לסליחה

החוטא

תשובה

שלום,

1. המעשה שאתה עשית הוא באמת מעשה חמור מאוד. גילוי עריות שכזה הנו אחד מ36 איסורי תורה שהעונש שלהם הוא כרת. אדם שעושה מעשה כזה במזיד ללא עדים והתראה מוקדמת חייב על פי התורה להיענש בעונש זה. יש מחלוקת בין מפרשי התורה והגמרא מהו התוכן המדויק של כרת. אבל מפשט הלשון של התורה עצמה, "ונכרתה הנפש ההיא מעמיה", אפשר ללמוד שהמעשה פגע ביסוד קדושת ישראל הכללית, ועל כן הנפש הפרטי של האדם החוטא נכרתת מחיבורה השורשית לכנסת ישראל לתמיד.
2. יחד עם זאת הקדוש ברוך הוא אינו מוותר על אף נשמה של יהודי, "עד יום מותו יחכה לו". תדע - שגם אנשים שחטאו חטאים חמורים לפני שני עדים ולמרות התראה מוקדמת, ונידונו בגלל זה לאחת מארבע מיתות בית דין, מתבקשים להתוודות לפני ביצוע גזר הדין - שיחזורו בתשובה ויתחרטו ממעשיהם. כתצאה מכך כם הם יתנקו מבחינת בין אדם למקום. זהו הפשט של כוונת המשנה, "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" - אפילו אלו שמיתתם תוארה בפרקים הקודמים שם במשנה.
זה שאתה מרגיש רע ומבוזה מהווה התחלה של תהליך אמיתי של תשובה - אך רק השלב הראשון. יש לך עבודה אישית מעמיקה לעשות בעצמך שלא תחזור חס ושלום לאותו מקום שהיית גם אם הפיתוי והאפשרות הנם חזקים ביותר. אך חשוב מאוד שלא תתייאש - הטומאה שבמעשה לא נדבקה לנשמה הטהורה שלך* היא נשארה נקיה כיום היוולדך. אסור לך לחשוב שאין לך תיקון, אבל רק אתה יכול לדעת איזו עבודה היא נכונה בשבילך כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו. אם תחזור בתשובה אמיתית ושלימה תהיה בטוח שה´ יקבל אותך אל קרבתו.
3. על אף שאתה מעיד על עצמך שאתה נשוי אפשר להרגיש בכתיבה שלך שאתה אדם בודד. נדמה שאתה תישאר בסכנה של נפילה בתחום זה באופן זה או אחר עד שתמצא את הדרך לצאת מבדידותך. גם גבר נשוי עלול לחיות ביסורים קשים של בדידות העלולים להתגבר ולהסית אותו מעת לעת ממה שהוא יודע בלב שהוא הקדוש והנכון. אתה חייב למצוא את הדרך לבנות חיים של קירבה עם אשתך - מתוך וויתורים, הקשבה ורגישות לצרכים שלה ומתוך שיחה פתוחה אתה על הצרכים שלך. אם אתם לא מצליחים להתמודד לבד עם בעיית בדידוותך בתוך חיי הנישואים שלך, אתם חייבים ללכת יחד לייעוץ משפחתי כאשר כל האופציות פתוחות.
4. חשוב לזכור שהימים בין ראש השנה ליום כיפור הם הימים הטובים ביותר לעבוד באופן עמוק ויסודי על עצמנו - כל אחד יכול בימים אלו לטהר את עצמו מהטומאות שהביא על נפשו. אלו הימים שהשער לארמונו של הקדוש ברוך הוא פתוח גם לחוטאם קשים אם רק יחזרו בתשובה אמיתית ויבקשו להיטהר מהיסוד.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות