שאל את הרב

חטאתי

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 26/04/07 10:06 ח באייר התשסז

שאלה

שלום!

כבר כמה זמן שלא חטאתי בעינייני "זרע לבטלה"

והינה חזרתי לזה ואני חוטא בזה ואני ממש מתחרט לאחר מכן אני יודע שזה אחד החטאים הגרועים ביותר.

אני לא יודע מה לעשות היצר הרע משתלט עליי יותר מידי תמיד לאחר מכן אני מתחרט שעשיתי את זה .

אנא ממכם תתנו לי עצות איך להתגבר על כך תודה ומה אפשר לעשות לגבי החטא שאיך שהו לכפר עליו .

תודה מראש .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב,
אשריך שאתה מצליח בדרך כלל במלחמת היצר, ומכך עליך לשאוב עוז ועידוד. אל תיפול ברוחך ואל תתייאש. משורר תהלים אמר: "שבע יפול צדיק וקם". גם לאנשים טובים וגדולים יש לעיתים מעידות ונפילות. החכמה היא לדעת לקום ולא להישבר.

עבירה זו נובעת במקרים רבים כתוצאה מהתעסקות גופנית מיותרת או מפעילות לא טובה כגון צפיה בתמונות או קריאת חומר שמביא לידי הרהורים, המוצאים לאחר מכן את ביטויים בחלומות ליליים, ומביאים לידי קרי. במקרים אלה האדם אחראי לכך, ואת זאת יש למנוע. לשם כך צריך להימנע מהדברים שהוזכרו, ומה שחשוב לא פחות – יש לעסוק בפעולות בעלי תוכן חיובי ורוחני שמרחיקות את האדם מהרהורים מיניים וממלאות אותו בתכנים נעלים: לימוד תורה, קריאת ספרים טובים וערכיים וכן הלאה. אני ממליץ לך לקרוא את ספרו של הרב יהושע שפירא "אשיב ממצולות" העוסק בנושא עליו שאלת.

באשר לתיקונים – איננו אוחזים כיום בתיקונים באמצעות פעולות קיצוניות, אבל יהיה זה דבר נא ומתקבל אם תתקבל על עצמך ללמוד משהו (לדוגמא משנה או הלכה), או לקרוא כמה פרק תהילים בכל פעם שהדבר קורה, ואפשר שיהיה בכך גם תועלת להתחזק.

בברכה,
רונן לוביץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות