שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/01/12 11:47 טו בטבת התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 18. בגיל 12 חזרתי בתשובה, זה החזיק למשך שנתיים וחצי בערך כי היה לי קשה לשמור במשפחה חילונית. עם השנים היו לי התחזקויות וירידות...שנה שעברה[הייתי בסמינר של ארגון "צוהר", אבל הדבר רק גרם לי להתרחק יותר כי היה נראה לי קיצוני מדי, וגרם לי לממש "אנטי" עד כדי כך שאפילו הדברים שהייתי שומרת לפני הסמינר- הפסקתי לשמור אותם, כמו לחכות בין בשר לחלב וכו'...

מכאן הבנתי שאני יותר מתחברת אל הכיוון של "דתי -לאומי".

ולמרות זאת- יש לי המון המון שאלות והערות, ולפעמים אני מוצאת את עצמי מתחברת לרפורמים ולקונסרבטיבים.

לאחרונה התחלתי להתחזק קצת ב"ה, ובעוד כחודש בע"ה אני אמורה להתגייס לצה"ל.

מעולם לא קיבלתי שום הדרכה מרב, ואני מפחדת לעשות את הדברים בצורה מוטעית ולא נכונה. אני קודם כל, רוצה להתקרב אל הקב"ה ולהרגיש אותו.. כמו כן יש לי הרבה שאלות שאף פעם לא קיבלתי עליהן תשובה.

מאוד קשה לי בדברים האלו כי כשאני הולכת למקום דתי, ובמיוחד למקום חרדי זה מרגיש לי כאילו זה לא המקום שלי, וכאילו ממש מנסים להחזיר אותי בתשובה בכח כי יודעים שאני חיה חיים חילוניים.

אבקש קצת עזרה והנחיות מכבוד הרב כדי לא לעשות את התהליך מהר מדי כמו שעשיתי פעם שעברה וזה היה רק לרעתי.ואשמח לשמוע אם כבוד הרב מכיר איזה מקום לא קיצוני מדי שבו אמצא מענה לשאלותיי.

תודה רבה,

שני.

תשובה

שלום וברכה

חיפוש דרך הוא חלק בלתי נפרד מהחיים. מאוד הגיוני שאת תמצאי את עצמך מחפשת את הדרך המיוחדת לך בתוך עולמה של היהדות, ואין את צריכה לחוש מצוקה מכך שדרכך עדיין אינה סלולה, אלא שמחה על כך שאת מחפשת את הנתיב המיוחד שלך בדרך אל ד'.
טבעי גם שאת חשה שאין את יודעת את הכל (גם אני לא) וכי את היית רוצה שיהיה מישהו שידריך אותך בכל דבר ובכל פעולה. אלא שהדרכה זו אינה קיימת, ואין לנו ברירה, אלא להפעיל את מה שאנו יודעים, ולנסות לכוון את המהלכים שלנו לכיוונו של הקב"ה.
את יודעת מצוין כי לא טוב לך לעשות את התהליך מהר מידי וחזק מידי. זו מסקנה טובה, ויש לה שני פנים – פן אחד שלא לעשות מהר מידי ופן שני להתקדם כל הזמן ולהתחזק כל הזמן. אל תפחדי מזה ששופטים אותך במקומות אחרים ושהם מנסים בכוח לעשות לך דברים. את תלכי בדרך שלך המתחזקת והמתקדמת באופן מתמיד.
אשמח לעזור לך, אלא שלא ברור לי כיצד אני יכול לעזור לך.
בוודאי שיש הרבה מקומות לא קיצוניים. אולי כדאי לך לפנות ל"אלומה" (http://zahali.co.il/) ושם תקבלי הרבה עזרה.

כל טוב, ואם תסבירי לי טוב יותר במה אני יכול לעזור – אנסה כמיטב יכולתי

כתבות נוספות