שאל את הרב

חזרה בתשובה והבן של השטן!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/11/08 18:52 ד בחשון התשסט

שאלה

בס"ד

שלום לך כבוד הרב!

שמי יסמין ואני חוזרת בתשובה כבר שנה..מראש השנה של שנה שעברה ברוך ה' ויש לי 2 שאלות שקצת מפריעות לי ויש 1 שאני מנסה לעשות אותה וגם היום ניסתי ואני לא מצליחה.

1יש לי חברים שאני מנסה איך שהו לחזק ולקרב אותם לה' ולגרום להאמין בו וקצת להישתנות ועל ידי זה איכשהו לגרום להם שיחזרו בתשובה בדרך עקיפה..איך אפשר לעשות את זה?

ב..איך אפשר לגרום למישהו שבכלל בכלל לא מאמין בה' לגרום לו להאמין..?איזה דוגמא ממש טובה אפשר לתת שכל אחד ואחת יכולות להתחיל לפחות להרהר בקיום שלו?

2.אומרים שהבן של השטן נמצא בתל אביב וזה קצת מפחיד אותי לדעת שהוא נימצא פה בישראל וכל תפילת שמונה עשרה שאני לבד אני פוחדת שירה לי משהו בגלל זה ושהוא נמצא לידי..האם זה נכון שהוא נמצא בתל אביב ובכלל בישראל?

תשובה

בס"ד

שלום לך ותודה על הפניה,

הדרך הטובה ביותר היא לתת דוגמא אישית.
אני מניח שהרבה מחבריך יודו שהם מאמינים בה', הם יקראו לו אלוהים, הגורל, כח עליון ועוד כינויים בלי סוף, אבל הם מתכוונים אליו.

אלא מה?

קשה להם.
קשה עם מחויבות אשר לא הורגלו בה, חוסר ידע על ה' ועל הנהגתו וגם... חוסר חשק, כי גם אם הכל אמת, לא בא לי להתאמץ.
בדיוק כפי שיש שמנים, מעשנים ומהמרים למרות שהתוצאה בסוף ידועה, כך גם כאן רק האמת בלבד אינה מגרה ומושכת מספיק.

אמנם, אם הם יראו כי התורה משנה את חייך בכך שהדבר גורם לך להיות שמחה יותר, אחראית יותר, אכפתית, אמפטית, כנה וכו', כל המידות שהיהדות יכולה לפתח בנו, הרי שזה ימשוך אותם.
אנשים יודעים לזהות איכות, אנשים אוהבים דברים טובים ואם את תהיי שם נרדף לטוב, גם הם ישאפו להיות כמוך.
כך שיש לך תפקיד חשוב מאוד, אבל הוא מתחיל ממך ולא מהסביבה.

לגבי השאלה השניה, אין דבר כזה הבן של השטן, מקווה שהדבר לא מאכזב אותך :-).
מכל מקום השטן איננו דמון כפי שזה מופיע בסרטים, אלא כפי שהדבר מתבטא בתחילת איוב, או בזכריה פרק ז', כח עליון המקטרג ומנסה לגלות צדדים שלילים באדם עצמו והתפקיד שלנו הוא לנצח אותו, ואפילו בסוד אגלה ... הוא שמח בנצחוננו.

בהצלחה

אליהו

eyfy156@gmail.com

כתבות נוספות