שאל את הרב

חור שני ועוד..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/01/07 22:20 כח בטבת התשסז

שאלה

שלום,

א.האם מותר לעשות חור שני או שיש איסור לגבי כך? ובבקשה אם אפשר הסבר מפורט יותר מכך שזה נקרא "ברוח ההלכה"?

ב.האם צריך לאהוב כל אדם יהודי? ואיך זה אפשרי?

תודה,השאלה דחופה=]

תשובה

שלום וברכה.
א. מותר לעשות חור שני, אבל אסור לעשות דברים שנועדו למשוך תשומת לב יתירה לגוף ולמראה שלו. חור שני עם עגיל עדין - הוא לגמרי בסדר. חור אחד עם עגיל מוזר או מיוחד שנועד למשוך תשומת לב - פחות בסדר.
"רוח ההלכה" פירושו שיש דברים שאי אפשר להגדיר ב"אסור" או "מותר", ויש לסמוך על הרגישות וההבנה של האדם מה נכון ומה לא. בנושא הצניעות זה מאוד מורגש, כי אף פעם אי אפשר להקיף את כל סוגי הבגדים והתכשיטים והאופנות המשתנות, ולהגיד "זה אסור - וזה מותר". יש כללים כלליים, וסומכים על האנשים שיבינו את רוח הכללים, כלומר - מה הכוונה הפנימית שלהם, ויתנהגו לפי זה.
ב. כן, צריך לאהוב כל יהודי (למעט מקרים מיוחדים מאוד). לא תמיד זה קל, לפעמים יש רגשות אחרים, כמו כעס וכדומה. גם כאן, מוטל עלינו לעבוד ולהשתדל כדי להצליח לאהוב כל אחד.
לאהוב כל אחד תלוי בשני דברים: האחד - להסתכל בעין טובה, להימנע מצרות עין ומקנאה, לחפש את הדברים הטובים שבזולת. השני - לחיות בענווה. פירושו של דבר, לא לשים את עצמי במרכז, ולא למדוד כל דבר האם הוא מתאים לי ונראה לי. להבין שכמו לי - יש לכל אחד אחר רצונות וצרכים, ויש להתחשב בהם באותה מידה. כך נמנעים מלהגיע לכעס, לקנאה ולתחרות מיותרת, וכך אפשר להגיע לאהבת הזולת.
מקווה שעזרתי. בכל מקרה-תוכלי לכתוב ולהגיב לכתובתי.
כל טוב,
דוד.
davideinat@gmail.com

כתבות נוספות