שאל את הרב

חוקי התנועה- גם חוקי התורה?

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 11/08/07 22:52 כז באב התשסז

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני מודעת לחשיבות של נהיגה בזהירות ושיש להישמע לחוקי התנועה, אך יש דברים שכמעט כולם עוברים עליהם. לדוגמא לנסוע מעבר למהירות המותרת. האם זה איסור לפי התורה לנסוע מעבר למהירות המותרת, אני לא מתכוונת להגזים אלא פשוט ב 10-30 קמ"ש יותר, הרי רוב מוחלט נוסעים יותר מהמהירות? והאם מותר להסיע ברכב המיועד למספר נוסעים מסויים יותר נוסעים מהמספר המותר? ועוד..

תודה רבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בע"ה
אכן חייבים לשמור על חוקי התנועה ויש להם תוקף מחייב כמו לדיני תורה. מדובר על דברים שעלולים לעלות בנפשות ואנחנו חייבים להישמר שבעתיים, שלא נומר אח"כ "אבל באמת לא התכוונתי " רק היום קראנו בתורה על זקני בית הדין שיצאו אל מקום החלל והיו צריכים לומר - "ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו".. האם תוכלי לומר כך ביושאר אם נסעת מהר מדי, או אם מספר גדול מדי של נוסעים גרם לבלבול של רגע וחוסר תשומת לב בנהיגה?
גם אם כולם נכשלים - זה לא הופך להיתר, והדוגמא שלצערינו יכולה להיות מתאימה היא לשון הרע, שזה איסור מוחלט מן התורה , וגם גורם הרבה נזק ממשי לאנשים, ובכ"ז לא זהירים בזה מספיק. אז נכון שבלשון הרע הנזק אינו נראה בעין, אבל בהרוגים בכביש, אנחנו רואים וחווים את זה יום יום !!!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות