שאל את הרב

חברים טובים בגיל 18

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/07/06 11:12 ו באב התשסו

שאלה

שלום,

אני רוצה שתסבירו לי בבקשה מה הבעיה של ידידות בין בן לבת בגילאים 17 18 - חברים טובים כאלה.

אני מבינה את כל העיניינים של פוגע אח"כ והכל אבל אני רוצה הסבר על כל הבעיות שזה גורם.

רק אם אפשר שלא תשלחו לי קישור אלא תשובה ברורה.

תודה ויומטוב

תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה שלום!
יישר כח על השאלה החשובה שבוודאי כבר מציקה לך הרבה זמן, זהו נושא חשוב שצריך כמובן לברר אותו היטב.

דבר ראשון אני רוצה להגיד לך שאני מאוד מבין אותך, יש בך בוודאי רצון שמישהו יקשיב לך וידבר איתך, מישהו שאכפת לו, החיים מעניינים יותר עם בנים והזרימה של החיים מאוד קורצת.
אני חושב שלפני שאנחנו נסחפים לתוך עולם של רגשות חשוב להפעיל את השכל, חישבי מה עושה לך הידידות הזאת?
כמה זמן היא גוזלת ממך?
כמה כוחות נפש היא שואבת ממך?
מהי מטרתה האמיתית של הידידות והאם ניתן להשיג את המטרה בדרכים יותר טובות?

צריך להבין שקשר בין שני המינים אינו קשר סטרילי, המתח המיני קיים שם והוא פורץ לעיתים החוצה, זה יכול להיות בצורה של תלות ריגשית שגורמת לאדם לאבד את ביטחונו העצמי ואת האישיות שלו ויכול להמשיך לאהבה חד צדידית או יותר מזה וכשאר העסק מתפוצץ והבלונים הוורדים ויפים מתפוצצים לנו בפנים הפגיעה הנפשית קשה מאוד, ככל שהקשר נבנה יותר זמן ובעידוד של סחנ"שים, מתנות קטנות וכו´ העוצמה הרגשית מתחזקת והבלון נראה ורוד יותר ויותר.

אל תשלי את עצמך שאתם רק ידידים, אפילו אם זה רק ככה אז מדוע לא לקיים את אותו קשר עם בת? מסתתר פה משהו יותר עמוק ויותר מושך, מלבד זאת אם אכפת לו ממך תראי מה את יכולה לגרום לו ואפילו לא בכוונה:מראות לא צנועים, הקלת ראש מול ערווה, ביזבוז כוחות נפש שהוא צריך אותם, חסימה בהתקדמות רוחנית וכו´, ואתם שניכם יכולים ליפול בחטאים שלא תדעו איך לצאת מהם שהרי "אין אופטרופוס לעריות" ומספיק איזה רחוב חשוך ועוד איזה חיוך מתוק ואנחנו כבר במקום שלא רצינו להיות בו...
יצר הרע גם יכול להסתתר במסווה של שדכן ולהסביר לך שזה למטרת נישואים והדבר מותר, אבל צריך להבין שהקשרים האלא אינם בריאים, הם פוגעים בנו לטווח הארוך ולטווח הרחוק שגם אותו צריך לקחת בחשבון למרות שאנחנו בגיל שבו חיים את הרגע.

אל תפחדי מהמהלך. הוא טוב. נסי ליצור לעצמך אלטרנטיבות עם בנות את תראי שזה בסוף השתלם.

אני מאוד מאוד ממליץ לך לקרוא את הספר "מגע הקסם" ומאחל המון הצלחה ושתצליחי לשמור על איפוק ותזכי שתשרה שכינה בינך ובין בן זוגך לעתיד-"זכו שכינה ביניהם"-"זכו" הכוונה אם זיככו, זיככו את עצמם ואת כוחות האהבה שלהם לצורך הקשר שלהם עצמם.

אני ממש מקווה שהצלחתי לרצות אותך בתשובה וגם אם לא אשמח לעוד שאלה או הערה במייל שלי:

roidublin@gmail.com
בהצלחה רבה!
רועי

כתבות נוספות