שאל את הרב

חברה טובה - גנבת

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 28/12/06 23:34 ז בטבת התשסז

שאלה

יש לי חברה ממש ממש טובה שלצערי גילתי שהיא גונבת.(אני יקרא לה ג' שיהיה לי יותר קל לספר)

זה התחיל לפני כמה שבועות שהיה לנו טיול לירושלים וישנו באותו חדר. ונגנב לי ולעוד חברה 100 שקל (-שזה סה"כ 200 שקל). אנחנו כמובן שללנו ישר את האפשרות שזאת מישהי מהחברות שלנו שהיו איתנו בחדר.-כמובן שאז לא חשדתי בה או בשום בת אחרת.

הפעם השניה שהיא גנבה היתה ממש לפני כמה ימים שהיה לנו טיול לאילת. הינו צריכים ללכת למסלול וג' ועוד כמה חברות העדיפו להשאר באוטובוס ולראות סרט. ובאותו זמן שהם היו באוטובוס אותה חברה העיזה לגנוב לשתי בנות כסף -לכל אחת 150 שקל שסה"כ היא גנבה 300 שקל.

המנהל שאל אותי אם שמעתי שנגנב למישהי כסף או שראיתי שמישהי גנבה ואמרתי לא שלא - כי באמת אז לא שמעתי עדין שנגנב כסף.

את ג' ועוד חברה טובה שלי המנהל שאל אם הם חיטטו בתיקים של בנות.

חברה אחרת שלי והיא גם חברה של ג' באה ואמרה לי בסוד שלפני כמה זמן הם היו ביחד בירושלים והיא שמה בצד 100 שקל -כדי לשלם נסיעות ובאותו רגע היא הייתה עם ג'. אחר כך שהגיע הזמן שכל אחת תסע באוטובוס שלה חברה שלי ראתה שה100 שהיא שמה בצד בשביל הנסיעות נגנבו.(-למזלה ידיד שלה הלווה לה כסף אז היה לה כסף חזור).

יש עוד מקרים שמוכיחים שהיא זאת שגונבת כמו: שהיא בטיול לאילת אמרה לחברה שהיא הביאה 150 שקל לטיול וראינו שהיא ביזבזה יותר מ150 וגם הרשתה לעצמה לבזבז על שטויות.

אני לא רוצה להפסיק להיות חברה שלה מצד אחד אבל מצד שני אני מפחדת להסתובב איתה כי היא גנבה גם לי כסף... אני לא יודעת מה עלי לעשות למי לספר, למנהל, למורה, להורים שלה, או אולי לאח שלה הגדול שיש לו השפעה גדולה עליה-יותר מההורים שלה. או שאולי אני צריכה לדבר איתה ולהסביר לה שאני יודעת שהיא הגנבת ולנסות להחזיר אותה למוטב..

ועוד שאלה קטנה.. יצא לי שהיא שלמה עלי באילת 10 שקל על מונית עכשיו אני יודעת שהיא שלמה לי מהכסף שהיא גנבה (לפני זה לא ידעתי ...) למי אני צריכה להחזיר את ה10 שקל שהיא שלמה עלי לילדה שהיא גנבה ממנה, לה בכל זאת או להשאיר אצלי?

אני מקווה שתוכלו לעזור לי למה בימים האחרונים אני לא שקטה עם זה..

יום טוב ותודה מראש

תשובה

אני מציע לך לדבר קודם כל עם חברתך, להסביר לה את מה שאת יודעת ולהמליץ לה לשוב בתשובה ולשנות את מעשיה.
זהו המעשה החברי הגדול ביותר ואינך צריכה לדאוג כלל להפסקת החברות ביניכם.
אולי לחברתך ישנה מצוקה כלכלית שניתן לסייע בפתרונה, ובכך לא תיאלץ לגנוב, או שמא יש דברים נוספים שאינך מכירה?
לאחר שנקטת באמצעי זה, תשקלי את האפשרות לפנות לגורמים אחרים, כאשר עדיף לפנות קודם כל לאנשים הקרובים אליה אישית כדוגמת אחיה, ולאנשיםפ שיכולים לעזור (יועצת בית הספר, מנהל, מדריכה בתנועה וכדומה)
יישר כח על החברות האמיתית ועל הרצון לעזור.
עקיבא

כתבות נוספות