שאל את הרב

חבישת פאה

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 21/12/05 12:07 כ בכסלו התשסו

שאלה

לרב שלום,

הייתי מעוניינת לדעת מה הבעיה בחבישת פאה לאישה נשואה?

תשובה

בע"ה
שלום רב,
השאלה היא בעצם מה עושה כסוי הראש, אם הענין הוא סימן היכר של אשה נשואה , כפי שיש החושבים או שזהו דבר שנוגע לצניעות האשה באופן מהותי יותר. כמו בהרבה מצוות , ניתן להבין את המצוה בכמה רמות וכולן נכונות. כל אחד מבין בתורה על פי רמתו והשגתו .
היום , הפאות שונות ממה שהיו פעם, העיצוב והמראה יכול לפעמים לבלבל ובאופן טבעי נח לאשה ההולכת בפאה שהיא תיראה עד כמה שיותר "טבעית", ולכן גם אם אמנם שערה מכוסה, אבל כלפי חוץ יכול להיראות כאילו אין כאן הצנעה מלאה של הייחוד של היופי הנשי.
אמנם היו ששמו דגש על כך שטכנית השער יהיה מכוסה ובפאה זה אולי אפילו יותר טוב מאשר בכל אופציה אחרת בגלל הקפדה של האשה על המראה , אבל קשה לי לראות בנושא הצניעות דבר שהוא רק טכני- הלכתי, אלא כאמור מקופל כאן משהו שהתורה רואה בו ערך - שאשה נשואה תצניע.כאמור, לא כל אחת מבינה זאת , ויש המשתמשות בפאה כדי "לצאת ידי חובה" - ללכת עם ולהיראות בלי, ואז זה כמובן עוד פחות צנוע.
מטבע הדברים , הנושא הזה קשור להסברה כללית של כל נושא הצניעות והלבוש , ועל כך ניתן להאריך רבות, לצערי התפישה הרוווחת היום היא מאד קטנונית ופוגעת בנפש האשה, אבל זה לא למסגרת הזו.
בברכה, אליעזר

כתבות נוספות