שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 14/02/12 17:17 כא בשבט התשעב

שאלה

שלום רב!

אני ילד בן 14 ומוציא בערך 1-3 פעמים בשבוע זרע לבטלה.

זה קורה לי כשאין לי מה לעשות אז אני הולך למחשב ורואה גם דברים לא צנועים ואז גם מוציא זרע ואני כל פעם אומר לעצמי זהו זה הפעם האחרונה שאני עושה את זה ואני תמיד נכשל עוד פעם ועוד פעם ואני כבר כמעט מיואש ואני נהיה עצוב מזה ואז אחרי יום בערך אני שוב חוזר לחזור על דברים לא ראויים ועושה את זה שוב... הייתי רוצה בבקשה ממך הרב גלעד שתעזור לי להפסיק עם זה וגם איך מכפרים על כל פעם שהוצאתי זרע לבטלה. ובעז"ה אני לא יעשה את זה יותר.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

היצר הזה מאוד חזק בגיל הנעורים. זו מלחמה מאוד קשה וממושכת.
כל יום שמצליחים לסיים בלי כשלון צריך לראות כיום נצחון. כל יום של עמידה ביצר הקשה הזה הוא יום חג.

אחת העצות המתוחכמות של היצר הרע, כך מסביר רבי נחמן - לייאש אותנו.
היצר הרע יודע שיש לנו הרבה כוחות להלחם בו והוא רוצה להחליש אותנו. כך הוא נעמד כמו גולית לפני דוד ומנסה להפחיד אותנו בתחושה שיש לו הרבה יותר כוח מאתנו.
כאילו צוחק עליך: "אתה לא תוכל עלי". כל פעם שהוא מצליח להכשיל אותנו, הוא לא מסתפק בהצלחה הקטנה שהיתה לו הוא מנסה לגרום לנו להתיאש, לגרום לנו לאמר לעצמנו: "אני דפוק, אין לי כוח להתנגד, אני אבוד" כאשר אתה מרגיש מיואש ועצוב - זה נצחון של היצר הרע.

אל תרגיש מיואש ולא עצוב. תתמקד בכל הדברים הטובים שאתה עושה: מתפלל ולומד, שומר שבת וכשרות, עוזר לחברים, מכבד את ההורים ועוד הרבה דברים טובים.

הקב"ה מאוד אוהב אותך כמו שאתה. גם אם אתה לפעמים נכשל הקב"ה יודע כמה קשה לך.
במקום לחשוב על - 'איך מכפרים על כל פעם שהוצאתי זרע' - תחשוב כמה זכויות יש לך בשמים על כל פעם שהתאפקת והחזקת את עצמך שלא להוציא זרע.

עכשיו, כדי להצליח יותר במלחמה הזאת, בו נראה מה הדרך שמביאה אותך לתקלה ולפי זה נמצא את הדרך לתיקון.
אני מצטט אותך:
זה קורה לי
1. כשאין לי מה לעשות
2. אז אני הולך למחשב
3. ורואה גם דברים לא צנועים
4. ואז גם מוציא זרע

כנגד ארבע השלבים של התקלה צריך להעמיד ארבעה שלבים של תיקון:
1. תדאג שלא יהיה לך משעמם ושיהיה לך מה לעשות: חוגים, חברים, התנדבות, לימוד...

2. תדאג שהמחשב שלך לא יהיה במקום צדדי, אישי, כך שאתה תוכל לחטוא שם. תעביר את המחשב למקום יותר מרכזי בבית. תפתח את הדלת של החדר כשאתה במחשב, שלא תוכל להסתתר כשאתה במחשב.

3. תדאג שיהיו לך במחשב אתרים מעניינים ונושאים שאתה נהנה לראות כמו סרטי טבע, סרטי מדע או סרטים היסטוריים וכד' כך שלא תמשך לאתרים של דברים לא צנועים - אולי תשכנע את ההורים להרכיב 'סינון' למחשב שלך...


4. תחזיק אצלך ספר תהילים - בכיס או על השלחן - אם כל מה שאמרנו קדם לא יעזור, אפשר שמראה של ספר קודש יעורר בך שוב את היצר הטוב.

לסיכום: זו מלחמה יומית. כל יום שלא חטאת - הוא יום של נצחון. תזכור אותו ותחגוג אותו. תדע שאתה צדיק, אתה חזק - ואם אתה נופל - זה בגלל שאתה לא מושלם. אבל הנפילות הם מקרים חריגים, האמת שלך היא ההצלחה והנצחון.

אני מוסיף לך קישור לשתי תשובות נוספות בנושא
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=259863
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=184647

כתבות נוספות