שאל את הרב

זמן לעצמי בשרות הלאומי

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 23/11/06 14:58 ב בכסלו התשסז

שאלה

האם זה בסדר לשלב בשנת השירות שלי יומיים בהם אחר הצהריים אני לומדת תורה? התייעצתי עם אנשים וחלקם אמרו שזה לא טוב כי אני צריכה לתרום את כל כולי וזה סוג של חוצפה לתרום לעצמי על חשבון השירות..מה כדאי? תודה רבה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום שיר
ראשית, למיטב ידיעתי יש לך חובה מסויימת של שעות כלפי מסגרת השירות-הלאומי בה את מתנדבת, דבר שמשאיר לך זמן חופשי. בזמן זה אין כל בעיה למסגרת שבה את משרתת שתעשי דברים פרטיים או אישיים. אם זה נכון, אין בעיה מוסרית כלפי השרות, וכבר פתרנו חצי בעיה.
בנוסף, הדאגה לעצמך היא חלק מהדאגה לכלל. אדם שמוסר את כולו לכלל ללא שיור, עלולל לגרום לעצמו לנזק של שחיקה (פיזית, רוחנית ונפשית) ודלדול כוחות, אשר תפגע בסופו של דבר בכלל. לכן ראוי לאדם לדאוג לזמן לעצמו. זמן של לימוד בו יוכל לדאוג לטעינת מצברים רוחניים, וזמן של מנוחה וחופשה בו יוכל לצבור כוחות. כמו שאין בעיה לעצור במהלך היום להפסקה על כוס קפה, כך אין בעיה לעצור להפסקה ללימוד במהלך השבוע.
ודבר אחרון. עצם היותך בשרות הלאומי לא צריך לגרוע מהבניין האישי שלך לטווח הארוך. אני מניח שימי הלימוד האלו יבנו בך קומה רוחנית גבוהה יותר, דבר אשר יניב פירות בעתיד. בין אם בבנין המשפחה ובחינוך הילדים, ובין בכל מקום בו תעבדי ותפעלי. חשוב מאוד לפעול ולתרום בשרות הלאומי, אך אין להזניח את הבניין לטווח הארוך. בהשקעה זו לטווח הארוך יש תרומה לכלל בצורה עמוקה יותר, ולכן גם פחות נראית לעין.
לסיכום, לענ"ד אם אין שום בעיה מוסרית למסגרת בה את משרתת בימי הלימוד הללו, אני חושב שיש בהם הרכה רבה ותרומה גדולה לעצמך, ומתוך כך לעם ישראל.
אל תקבלי את הדברים שלי כסופיים ומוחלטים, המשיכי לחשוב, לשקול ולברר, ויה"ר שתקבלי החלטה נכונה.
חודש טוב ומלא אורה
ידידיה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות