שאל את הרב

זוגיות

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 28/08/07 15:05 יד באלול התשסז

שאלה

אני נשואה 24 שנים ברוך השם עד 120 ויש לי בעל שלא עוזר בשום דבר הקשור לעבודות הבית זה מקומם מאד וגורם להמון מריבות על כך ואפילו אני הפסקתי לעשות את עבודות הבית כהרגלי כעונש וכמחאה מה עושים?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואלת שלום רב.
אי אפשר לענות על זה בכמה מלים. חסרים הרבה פרטים, למשל מה הוא טוען ואיך הוא רואה את החיים המשותפים ואת חלקו בנשיאת העול בבית. וכן לא ברור מה כל אחד מכם מרגיש כלפי רעהו - אהבה, כעס, אכזבה וכו'. ומה היה עד כה במשך 24 שנה? מה גרם לשינוי, אצלך או אצלו. לכן אומר רק כמה מלים כלליות, ותנסי לראות מה מתאים לך.
מה שצריך בדרך כלל לעשות זה לדבר. בד"כ הדיבור על זה נעשה כשיש ארוע, כשנתקלת בחוסר עשייה מצידו, ואז הכל נעשה בכעס, בביקורת, את באה בתביעות ובטענות, וממילא הוא מתגונן ומגיב ומתפתח עימות. מה שצריך לעשות זה לשבת בנחת ולשוחח מתוך ידידות ואהבה, בזמן שבו אין מתח. תקבעו לצאת לבילוי, לאכול באיזה מקום, או שתכיני ארוחה חגיגית בבית וכד', ואז מתוך האהבה וההנאה, תבואי ותבקשי לדון באופן כללי על היחסים בבית, על הציפיות ההדדיות ועל הדרך שבה כל אחד מכם רואה את המטרה המשותפת. הוא יטען מה שהוא חושב ורוצה, ואת תטעני את שלך, וכל אחד ישמע את רעהו, ואז אולי תוכלו להבין ולקבל. כאשר השיחה תהיה בנחת, לא מתוך ביקורת אלא מתוך אהבה הדדית ורצון משותף לשפר, יש סיכוי להגיע להבנה זה את זו, ולהגיע למחשבות משותפות על שינוי.
אמנם לפעמים שיחה כזאת לא עוזרת או שאינה אפשרית בכלל. ואז יש צורך לפעמים לפנות לייעוץ חיצוני, כגון רב המקובל על שניכם או יועץ נישואין. לפעמים קל יותר לשטוח את הטענות בפני אדם אובייקטיבי מבחוץ ולקבל ממנו איך נראים הדברים ואיך לפותרם. ולפעמים, אם הוא אינו מעוניין לבוא, אפשר ללכת לבד לייעוץ, ושם יעזרו לך איך להתמודד, ואיך להביאו לשיחה.
בכל אופן, הפתרון של לעשות לו דווקא, עונש ומחאה, ולהגדיל את המריבה, ודאי אינו טוב לטווח רחוק. ואי אפשר להשאיר את המצב כמות שהוא. לכן צריך ליזום ולעשות, ולהגיע לידי הדברות מתוך אהבה ונחת.
בברכה
אפי קיציס

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות