שאל את הרב

זוגיות

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 13/08/07 15:39 כט באב התשסז

שאלה

אני גרושה כשנה וחצי וחוזרת בתשובה כחצי שנה, הכרתי אדם דתי אנחנו מסתדרים יפה ומשלימים אחד את השני. קיימנו יחסי מין ויודעים שזה אסור... שנינו עדיין לא יודעים מה יהיה בינינו ורוצים לדעת אם יש היתר ולו קל בנושא... אני בת X והוא בן Y... אשמח אם אקבל את תשובתך...

תשובה

לשואלת שלום רב.
קצת קשה לי לענות לך בלי להכירכם באופן אישי. לכן אתן לך כמה עקרונות כלליים.
ע"פ ההלכה, רק זוג נשוי רשאי (וצריך) לקיים יחסים. כאשר אתם נמצאים עדיין בשלב ההתלבטויות, ועדיין אינכם יודעים מה יהיה ביניכם (כדברייך), ברור שאסור. קשר פיזי הוא מאד עז ולכן מאד מטעה, כיון שאיו הוא מעיד על אהבה אמיתית או התאמה נפשית, אלא על משיכה פיזית. ולכן כל עוד לא החלטתם, ולא מימשתם את החלטתכם ע"י חתונה, אסור. ובכלל, אינני מבין את ההגיון. הרי ההחלטה יכולה בסוף להיות שלא, ואז איפה נמצא הקשר הפיזי שהיה? ודאי שזה נכון כשאת נמצאת כעת בשלב בחייך, שבו את בתנועה, בתהליכים, ועדיין מחפשת את עצמך. זה יכול להביא בלבול רב.
לסיכום, כפי שכתבת בעצמך, הדבר פשוט אסור. תמשיכו לצאת יחד. תבררי לעצמך מה את רוצה, איך את רואה את חייך בהמשך, תגיעו למסקנות, תוך שמירה נכונה על עצמך.
כל זה כאמור לא יכול לבוא במקום התייעצות אישית. ובכלל, בתהליך של תשובה כדאי שיהיה ליווי של רב או דמות אחרת שתעזור ותדריך באופן אישי. ודאי כשמתלווה לזה בלבול נוסף, כגון גירושין והכרות חדשה.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות